MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google má za sebou ďalšiu kúpu. Tentokrát zaplatil bližšie neurčenú sumu za hudobnú službu Songza, ktorá úspešne prerástla z webového projektu do populárnej mobilnej aplikácie s viac ako 5,5 miliónmi používateľov. Deje sa tak krátko nato, ako Apple kúpilo firmu Beats s podobným zameraním.
Boj na hudobnom trhu sa vyostruje a zdá sa, že Google, Apple a Amazon sa snažia skupovať menších hráčov. Google doposiaľ podobné funkcie ponúkal v rámci svojej služby Play Music, nemožno však povedať, že by bol v tomto segmente extra úspešným.
Zároveň sa dnes mení spôsob, akým ľudia počúvajú hudbu. Kým pred rokmi sa v predajniach s kazetami či CD nosičmi predávali albumy, dnes chcú spotrebitelia streamovanú zábavu primeranú ich nálade či vkusu. Zároveň hľadajú náhradu za rádio, ktorá im bude hrať iba správne pesničky.
To firmy v rámci svojich hudobných projektov dosahujú buď prostredníctvom automatov, čo triedia skladby do kategórií, alebo si pre tento účel najímajú hudobných špecialistov, ktorí sami zostavujú playlisty pre skladby z archívu.
Kúpa úspešnej firmy Songza môže Googlu vylepšiť jeho ponuku, i keď firma informovala o svojom zámere ponechať Songzu vlastnému životu.
Napísali v magazíne The Verge.