MENLO PARK, BRATISLAVA. Zapnete si televízor a o chvíľu k nemu usadnú aj niektorí z vašich priateľov. Nie preto, že by mali rovnaký denný rytmus ako vy, ale na Facebooku našli inšpiráciu. Bez toho, aby ste museli čokoľvek písať do počítača či smartfónu.
Aj takto môže vyzerať nová funkcia, ktorú pridáva Facebook do svojho klienta určeného pre smartfóny. Tá po aktivovaní používa mikrofón na to, aby monitorovala okolité ruchy. Ak rozozná pieseň, televíznu šou, alebo iné multimédiá podľa ich zvukovej stopy, ohlási ich na vašej nástenke.
Rozoznávanie skladieb cez mikrofón či ohlasovanie toho, čo počúvate, nie je vo svete technológií žiadnou novinkou. Teraz sa však obe funkcie stretnú, aby ukázali výsledok na sociálnej sieti Facebook. Podľa analýz statusov totiž používatelia často prezrádzajú, čo počúvajú a sledujú. A takto by sa to dialo automaticky.
Ak dnes dokáže Facebook cez mikrofón identifikovať hudbu, o rok možno automaticky povie, či cestujete vo vlaku, alebo listujete v časopise.
S technológiou rozoznávania zvukov experimentoval pred časom aj Google. Ten chcel identifikovať prvky z televízneho vysielania a využiť zozbierané dáta na to, aby na tablete, smartfóne či počítači zobrazoval doplnkové informácie.
Používatelia sa mali dozvedieť detaily o filmoch či hercoch, reklamné bloky mali priniesť na sekundárnej obrazovke informácie o produktoch a službách, či umožniť ich pohodlné objednávania.
Napísali v magazíne Digital Trends.