OSLO, BRATISLAVA. Otvoríte v prehliadači novú kartu a pomedzi náhľadmi vašich najnavštevovanejších stránok sa objavia aj niektoré reklamné. Mozilla skúma možnosť, ako zvýšiť príjmy zo svojho bezplatného internetového prehliadača Firefox.
Iniciatíva, o ktorej sa hovorí už od februára, vydesila používateľov prehliadača Firefox a vyvolala vlnu odmietavých reakcií. Stalo sa tak po tom, čo sa k zámerom vyjadril Janathan Ninghtingale, viceprezident divízie zodpovednej za vývoj internetového prehliadača.
Aby uviedol veci na správnu mieru, popisoval taktiku svojej firmy. "Nie je dôležité, kto zaplatí viac, ale koho v rámci slušnosti a dobrých mravov do reklamného priestoru pustíme," tvrdí Ninghtingale.
Aj keď je Firefox dostupný bezplatne, príjmy vývojárov plynú z poplatkov, ktoré vyberajú od svojich partnerov prevádzkujúcich vyhľadávače či od výrobcov hardvéru, ktorí prehliadač vkladajú do predinštalovaných operačných systémov.
Ak napríklad zatlačíte kombináciu tlačidiel Ctrl+T pre otvorenie novej karty a snažíte sa do vyhľadávacieho políčka Google vpísať hľadaný výraz, Mozilla dá vedieť, že ste hľadali práve cez ňu.
Napísala britská BBC.