BRATISLAVA. Herné štúdio Zynga, ktoré je známe najmä vďaka svojim facebookovým hrám Farmville, upadá.
Kedysi jedna z najrýchlejšie rastúcich značiek v oblasti herného priemyslu v najnovších hospodárskych výsledkoch ohlásila, že za rok sa počet hráčov jej hier znížil približne o polovicu. Kým pred rokom hralo denne hry od Zyngy 53 miliónov hráčov, dnes je to 28 miliónov.
V porovnaní s minulým štvrťrokom sa počet používateľov prakticky nezmenil, čo naznačuje, že firma možno narazila na dno, kde sa iba topí. Za posledný kvartál prerobila 61 miliónov dolárov.
Hry Zyngy sa v začiatkoch Facebooku zviezli na rýchlom raste sociálnej siete. Facebook hry využíval na zlepšenie príjmov v čase, keď sa mu nedarilo získavať peniaze z reklamy či spoplatňovaním zobrazovania príspevkov. Zynga za časť svojich príjmov od Facebooku dostala ľahší prístup k cieľovému publiku.
S tým, ako sa príjmy Facebooku z iných oblastí zlepšovali, postupne upadala ochota firmy púšťať Zyngu na obrazovky svojich používateľov. Partnerstvo sa definitívne rozpadlo na konci marca minulého roku.
Zynga sa snaží rozšíriť svoje hry mimo sociálne siete. V apríli vydala verziu Farmville pre mobilné zariadenia, ktorá sa dá pohodlne hrať aj bez napojenia na sociálne siete.
Otriasa sa aj vedenie firmy. Bývalý šéf Marc Pincus, ktorého v úlohe riaditeľa ešte v minulom roku vystriedal Don Mattrick z Microsoftu, tento týždeň podľa webu Polygon oznámil, že sa úplne sťahuje z vedúcich pozícií v spoločnosti.
Pôsobiť bude len v dozornej rade a naďalej ostáva najväčším akcionárom spoločnosti.