SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Polovica ľudí Twitter nepoužíva, iba sa prizerá

Ak niekto povie, že je na Twitteri, nemusí to znamenať, že si od neho prečítate nejaký obsah.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - SITA/AP)

SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Možno by ste si podľa Facebooku mysleli, že používatelia Twitteru tiež nevedia, kedy majú zavrieť ústa. Štúdia, ktorú uskutočnil tím stojaci za projektom Twopcharts, však odhalila, že veci sa majú inak.

Z 974 milióna registrovaných používateľov až 44 percent nikdy nevytvorilo žiadnu správu. Ďalšia tretina nevytvorila počas existencie účtu viac ako desať správ. Priebežné aktivity vykazuje iba 13 percent používateľov. Z nich každý publikoval aspoň sto príspevkov.

Z prístupných zdrojov nie je možné vyhodnotiť aktivitu prebiehajúcu na účtoch. Nie je preto zrejmé, či ich niekto pravidelne používa pre sledovanie diania vo svojom okolí alebo vo svete, alebo zostali ponechané osudu a Twitter ich iba drží pri živote.

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdia prichádza k záveru, že iba polovica účtov bola niekedy produktívna a z nich iba štvrtina publikovala nejaký obsah v priebehu posledného mesiaca. To je podstatne menej, ako by ktokoľvek očakával.

Štatistiky, ktoré zverejňuje Twitter, sa od záverov výskumu líšia - dôvodom je metodika ich tvorby. Prevádzkovatelia služby hovoria o 241 miliónoch aktívnych používateľov. To sú podľa opisu tí, ktorí sa aspoň raz prihlásili k službe za posledný mesiac.

Neoficiálne odhady pridávajú ešte zopár cifier navyše. Odhadujú, že dvadsať percent z aktívnych účtov obsluhujú softvérové roboty, ktoré generujú automatický obsah – či už vyžiadaný, alebo nie.

Iné zdroje zasa rátajú s tým, že 85 percent príspevkov tvoria marketingové materiály a aktivity, ktoré svojim objemom zatieňujú aktivitu koncových používateľov.

Skryť Vypnúť reklamu

Napísali v magazíne The Register.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kedy sa dostanete na rad? Zverejnili podrobnosti očkovacej stratégie

Mladší ako 45 rokov sa dostanú na rad ako poslední.

Očkovanie v UNLP.

Koronavírus: Pribudlo 2 484 nových prípadov. Potvrdili aj ďalších sto úmrtí na covid (minúta po minúte)

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 228-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 737 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

Ilustračné foto.

Vlhovej brat: Aj v lyžovaní je politika. Každý chce s nami vybabrať

Vlha hovorí, prečo posledné preteky nedopadli podľa očakávaní.

Petra Vlhová, Boris Vlha
Nemecká kancelárka Angela Merkelová.

Neprehliadnite tiež

Podcast Zoom

Zoom: Vedci objavili nový druh hviezdy

Týždenný podcast o novinkách z vedy.

Vedátorský podcast

Prečo sa magnetické pole Zeme hýbe a ako sa udrží mucha na stene?

Od muchy na stene až po kvantovú nadvládu a gravitačné vlny, Vedátorský podcast odpovedal na otázky poslucháčov.

Ilustračná foto
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 127
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 443
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 510
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 246
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 986
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 700
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 566
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 418
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 413
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 325