SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Možno by ste si podľa Facebooku mysleli, že používatelia Twitteru tiež nevedia, kedy majú zavrieť ústa. Štúdia, ktorú uskutočnil tím stojaci za projektom Twopcharts, však odhalila, že veci sa majú inak.
Z 974 milióna registrovaných používateľov až 44 percent nikdy nevytvorilo žiadnu správu. Ďalšia tretina nevytvorila počas existencie účtu viac ako desať správ. Priebežné aktivity vykazuje iba 13 percent používateľov. Z nich každý publikoval aspoň sto príspevkov.
Z prístupných zdrojov nie je možné vyhodnotiť aktivitu prebiehajúcu na účtoch. Nie je preto zrejmé, či ich niekto pravidelne používa pre sledovanie diania vo svojom okolí alebo vo svete, alebo zostali ponechané osudu a Twitter ich iba drží pri živote.
Štúdia prichádza k záveru, že iba polovica účtov bola niekedy produktívna a z nich iba štvrtina publikovala nejaký obsah v priebehu posledného mesiaca. To je podstatne menej, ako by ktokoľvek očakával.
Štatistiky, ktoré zverejňuje Twitter, sa od záverov výskumu líšia - dôvodom je metodika ich tvorby. Prevádzkovatelia služby hovoria o 241 miliónoch aktívnych používateľov. To sú podľa opisu tí, ktorí sa aspoň raz prihlásili k službe za posledný mesiac.
Neoficiálne odhady pridávajú ešte zopár cifier navyše. Odhadujú, že dvadsať percent z aktívnych účtov obsluhujú softvérové roboty, ktoré generujú automatický obsah – či už vyžiadaný, alebo nie.
Iné zdroje zasa rátajú s tým, že 85 percent príspevkov tvoria marketingové materiály a aktivity, ktoré svojim objemom zatieňujú aktivitu koncových používateľov.
Napísali v magazíne The Register.