SME

Najhoršiu hru všetkých čias vykopú zo skládky

Niekoľko miliónov kópií nepodarenej hry leží v zemi už vyše tridsať rokov. Microsoft všetkých pozýva k oficiálnemu vykopaniu tejto legendy.

(Zdroj: Atari)

ALAMOGORDO, BRATISLAVA. Mal to byť Vianočný trhák podľa filmového hitu E.T., od ktorého si firma Atari sľubovala veľké zisky. No množstvo problémov spojených so získaním licencie umožnilo začať s vývojom hry len niekoľko mesiacov pred Vianocami.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na pulty obchodov sa nakoniec dostala hra, ktorá mala s filmom spoločný len názov a vzhľad hlavnej postavy. E.T. je všeobecne považovaný za jednu z najhorších počítačových hier všetkých čias. Vo všetkých smeroch hroznú hru si síce hráči kupovali, no jej mizerná kvalita nenapraviteľne poškodila meno firmy.

SkryťVypnúť reklamu

Len 5 a pol týždňa

Obrovský úspech filmu stál za rozhodnutím, že Atari bude mať hru s rovnakým motívom. Celý proces skončil v lete 1982, kedy H.S.Warshaw začal s vývojom samotnej hry.

Inštrukcie boli jednoduché - chceme akčnú hru, ktorú začneme predávať ešte pred Vianocami. To, že na jej vývoj zostalo len necelých šesť týždňov, už vedenie netrápilo. Prvého septembra očakávali finálny kód, aby mohli začať s výrobou.

Warshaw to bral ako výzvu, navyše keď za necelé dva mesiace mal zarobiť 200 tisíc dolárov a následne si oddýchnuť na plne preplatenej exotickej dovolenke. Pôvodný návrh hry sa síce režisérovi filmu nepáčil, no jeho návrh na hru podobnú Pac-Manovi Atari nakoniec zamietlo.

Kvôli časovej tiesni sa firma dokonca rozhodla vynechať testovanie hry. Po predchádzajúcich komerčných úspechoch si bola istá svojou neomylnosťou a preto ani nemala v úmysle vypočuť si kritiku priamo od skúsených hráčov.

SkryťVypnúť reklamu

Načítavam video...

Nepredané kópie zahrabali

Hra sa vďaka svojmu menu predávala veľmi dobre nielen v decembri, ale aj počas nasledujúceho mesiaca. Za toto obdobie dokonca skočila medzi najpredávanejšími hrami vôbec so skóre jeden a pol milióna predaných kusov.

Médiá nešetrili kritikou a hru označili v tom lepšom prípade ako nepodarenú. Za zvyškom zaostávala v grafike, hrateľnosti a recenzentom vadil aj odklon od filmovej predlohy. Hru dokonca označili ako jeden z najvýznamnejších faktorov, ktorý stál za veľkou krízou herného priemyslu v roku 1983.

Podľa pôvodných informácií zostalo Atari na krku niekoľko miliónov nepredaných kópií hry a strata vo výške sto miliónov dolárov. Firma sa preto 26. apríla roku 1989 rozhodla uvoľniť miesto v skladoch a všetky zvyšné kópie hry zahrabala na skládku v Novom Mexiku.

SkryťVypnúť reklamu

Presne po 25 rokoch chcú tvorcovia dokumentu o herných konzolách Microsoftu vykopať zahrabané kópie tejto legendárnej hry. Ak vtedy budete v Novom Mexiku, môžete sa tam zastaviť, akcia bude podľa informácií Microsoftu verejne prístupná.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Vizualizácia projektu Fizz Park.

Investor Fizz Parku presvedčil úradníkov z bratislavského magistrátu.


3
Karol Duchoň na Bratislavskej lýre v roku 1984.

Špeciálna relácia bude venovaná legende.


26
Tadej Pogačar.

Slovenský cyklista Lukáš Kubiš preteky nedokončil.


a 1 ďalší 1
Daniel Bombic po skončení neverejného zasadnutia na Špecializovanom trestnom súde v Banskej Bystrici.

Ku komunikácii iných orgánov sa nevyjadruje.


TASR 41
SkryťZatvoriť reklamu