SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Na prvý pohľad je to triviálna vec. Pomenujete produkt a podáte prihlášku pre ochranu jeho názvu. Záleží však na úradoch, či sa dočkáte kladnej odozvy alebo nie.
Google v týchto dňoch čelí zamietavému rozhodnutiu amerického Úradu pre patenty a ochranné známky. Ten odmietol registrovať ochrannú známku inteligentných okuliarov Google Glass s odôvodnením, že ide o názov, ktorý je príliš všeobecný a navyše sa ponáša na množstvo iných ochranných známok, ktoré slovíčko Glass obsahujú.
Google sa voči rozhodnutiu odvolal a snaží sa úrad presvedčiť, že jeho požiadavka je na mieste. Firme sa podarilo vytvoriť okolo svojho produktu silné povedomie a verejnosť si slovko Glass už s okuliarmi spája. Spor môže mať dohru aj na súde.
Samotný Google nedávno blokoval registráciu značky App Store podanú firmou Apple, aby ochránil záujmy seba, Amazonu a iných, ktorý s rovnakým označením online obchodov s aplikáciam pracujú.
Napísali v magazíne Mashable.