SME

Mobilné telefóny sú hrozbou pre výrobcov hodiniek

Praha 31. októbra (TASR) - Trh s hodinkami v Českej republike trvalo klesá. Za posledné tri roky sa ich predaj znížil o 12 % na 2,2 milióna kusov. Hlavným ...

Praha 31. októbra (TASR) - Trh s hodinkami v Českej republike trvalo klesá. Za posledné tri roky sa ich predaj znížil o 12 % na 2,2 milióna kusov. Hlavným dôvodom je prudko rastúca obľuba mobilných telefónov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Majiteľ českej spoločnosti H+H hodinářská, ktorá je jedným z najväčších českých výrobcov v tomto odvetví, túto skutočnosť vníma ako hrozbu už najmenej dva roky. Pribúda ľudí, ktorí nenosia hodinky a čas si zistia z mobilu, počítača či displeja automobilu. Je však presvedčený, že hodinky sa ako druh tovaru udržia. Ľudia sa totiž budú zaujímať o drahšie výrobky, odrážajúce spoločenské postavenie. Tento názor podporuje i Vladimír Bechyně, jediný český zástupca prestížnej švajčiarskej značky Rolex. Pripúšťa, že v lete tohto roku bol predaj nižší ako vlani, aj keď sa našiel zákazník pre najdrahšie "rolexky" za viac ako milión korún.

SkryťVypnúť reklamu

Vývoj v ČR je odrazom svetových trendov. Dvaja najväčší výrobcovia hodiniek na svete, japonská firma Citizen a švajčiarska Swatch Group, vlani zakolísali. Zatiaľ čo švajčiarskej skupine tržby medziročne klesli o dve percentá a jej akcie v tomto roku stratili 17,6 %, predaj japonského výrobcu prepadol o celú štvrtinu. Hodnota akcií firmy Richemont, vyrábajúca náramkové hodinky Cartier, v tomto roku klesla o viac ako 20 %, stratu 19,5 % hlási i Seiko.

Darilo sa len producentom najluxusnejších hodiniek. Spoločnosť Phillipe Patek zaznamenala nárast dopytu o viac ako 30 % a na jej produkty musia zákazníci čakať aj niekoľko mesiacov.

Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.

(1 CZK = 1,347 SKK)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 586
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 251
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 142
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 019
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 269
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 867
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 844
SkryťZatvoriť reklamu