Gmail pridáva tlačidlo, ktoré prečistí schránku

Stačí jediné kliknutie a reklamná pošta je preč.

(Zdroj: Ilustračné - Stock.XCHNG)

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google zúročuje svoje skúsenosti pri triedení doručenej pošty do skupín a prichádza s novinkou. Chce pomôcť používateľom získať kontrolu nad správami, ktoré prichádzajú s reklamnými a obchodnými ponukami.

Postupne nasadzuje tlačidlo, ktoré sa postará o odhlásenie ich odberu. Nie však tradičnou cestou cez odhlasovací proces doručovacích zoznamov, ale odoslaním žiadosti o ukončenie zasielania priamo firme, ktorá s ponukou prichádza.

V praxi to vyzerá tak, že raz kliknete a máte pokoj. Bez toho, aby vás odosielateľ otravoval ďalšími potvrdzovacími správami.

Článok pokračuje pod video reklamou

Doposiaľ museli ľudia na internete hľadať na konci e-mailovej správy slovíčko Unsubscribe a prechádzať manuálne odhlasovacím procesom. V mnohých správach dokonca možnosť odhlásenia chýbala. Teraz je tlačidlo navrchu a odhlasovanie prechádza do réžie firmy Google.

To, čo sa pre koncových používateľov javí ako úžasný nástroj, môže potrápiť firmy, ktoré takéto ponuky rozosielajú. Počet ich odberateľov sa scvrkne tým, že odhlasovací proces dostane jednotný formát. Prídu tak o pasívnych prijímateľov, ktorí doposiaľ nemali jasno v tom, ako sa takýchto správ zbaviť.

Podobné obavy sa však objavili už v čase, keď Google nasadil tlačidlo pre nahlasovanie nevyžiadanej pošty. Firmy sa tiež obávali, že sa z rovnakého dôvodu dostanú na zoznam odosielateľov spamu. Nestalo sa tak.

Postoj firmy Google je zrejmý. „Chceme ľudí vybaviť nástrojmi, ktoré im umožnia rozhodnúť sa, ktorú poštu chcú dostávať a ktorú nie,“ píše sa vo firemných materiáloch.

Napísali na serveri ITWorld.com.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  3. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  4. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  5. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  6. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  7. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  9. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať
  10. Najužitočnejšia appka
  1. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  2. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  6. Polus Market – trh v srdci nákupného centra
  7. Ako dostať akné pod kontrolu? Odhaľte jeho príčiny!
  8. Ušetrite na vykurovaní s novým Teplom so zárukou od ZSE
  9. Vo VSD prepli na vyššiu rýchlosť, šetria nám čas a peniaze
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať
  1. Najužitočnejšia appka 17 568
  2. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 403
  3. V O2 to s dátami poriadne prehnali 11 003
  4. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 10 841
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 609
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 384
  7. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 4 187
  8. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 111
  9. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 4 021
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 740