Legendárny Thief sa vracia, pripravte si batohy a šperháky

Štvrtý diel vás znova naučí trpezlivosti a to, že do batoha zlodeja sa zmestí skoro všetko.

(Zdroj: Looking Glass)

Je to už šestnásť rokov, čo sme sa po prvýkrát zakrádali temnými chodbami a snažili sa nebadane prekĺznuť poza ospalých strážcov.

Na vtedajšiu netradičný koncept si nás okamžite získal a my sme objavovali dovtedy nevídanú kombináciu príbehu, občasných súbojov a zakrádania sa po temných chodbách tajomných domov.

Nemŕtvi komunisti

Pritom všetko mohlo skončiť úplne inak a namiesto temných chodieb stredovekých sídiel sme sa mohli premávať po krajine plnej nemŕtvych v období studenej vojny.

Pôvodný koncept hry niesol názov Better Red than Undead a s finálnou verziou hry mal spoločné hádam len súboje s mečmi. Hra prešla ešte niekoľkými výraznými zmenami, z ktorých zostali len jednoduché technologické demá.

Poslednou zastávkou predchádzajúcou prerodu na hru Thief bol koncept Dark Camelot, zasadený do obdobia kráľa Artuša. Vývojári sa ale dostali do slepej uličky, keď nedokázali vytvoriť dostatočne zábavný systém súbojov.

Radikálne rozhodnutie jedného zo zakladateľov firmy sa neskôr ukázalo ako prezieravé. Časť pôvodnej práce zostala zachovaná a časť sa upravila pre potreby odlišného herného konceptu a prostredia.

thief-1.jpg

Nové herné mechanizmy

Thief: The Dark Project donútil hráčov všímať si nielen nepriateľov, ale aj samotné prostredie. Koberec už nebol len obyčajnou textúrou, ale aj vítanou pomôckou chrániacou pred odhalením.

Umelá inteligencia postáv bola na vtedajšiu dobu až otravná - strážcovia nielen videli, ale aj počuli, boli zvedaví, ale dokonca sa aj báli.

Všetky ich ľudské vlastnosti a zmysly ste mohli využiť, respektíve zneužiť. Vodným šípom sa jednoducho zhasli fakle a v prítmí ste stráž mohli vystrašiť, zabiť, prípadne len jednoducho a potichu obísť.

Priama konfrontácia bola tým posledných, čo ste chceli. Nepriatelia boli nebezpeční aj v malých počtoch a tak prezradenie sa skoro vždy končilo smrťou.

thief-2.jpg

Začalo to v Looking Glass

Prvé dva diely série Thief vznikli v Looking Glass, čo nie je neznáme štúdio a pred prvým dielom série Thief už hráčov zabávali s legendárnym RPG System Shock či Ultimou Underworld.

V roku 2000 síce skončilo svoje fungovanie, no väčšina zamestnancov sa presunula do Ion Storm, kde pokračovali na vývoji tretieho dielu.

Z tých najznámejších mien stojí za spomineku najmä Warren Spector, ktorého nápady oživili viacero vynikajúcich hier. Starší hráči si určite spomenú na Deus-Ex, tí mladší aspoň na Epic Mikey.

Živá komunita

Posledný diel sa síce objavil až pred desiatimi rokmi, no séria Thief stále žije vďaka veľkej komunite. Hry si môžete stále zakúpiť, či už cez službu Steam, alebo na stránke Good old Games.

Všetko funguje aj na tých najnovších počítačoch, navyše pre Gold verziu prvého dielu fanúšikovia vytvorili HD modifikáciu, ktorá hre pridáva výrazne krajšiu a detailnejšiu grafiku.

Ak sa neviete dočkať štvrtého dielu, určite ju vyskúšajte. Máte na to čas minimálne do piatku 28 februára, kedy sa na pulty obchodov oficiálne dostane najnovšie pokračovanie.

thief-up.jpg

Aj 16 rokov stará hra môže vyzerať dobre, keď sa toho chytia fanúšikovia.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  6. Cíťte sa v priestore príjemne
  7. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  10. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 228
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 588
  3. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 530
  4. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 156
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 767
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 498
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 933
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 915
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 976
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl? 772

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Slovensko ako Švajčiarsko, hotová diaľnica. Politici sľubujú, voliči im veria čoraz menej

Denník SME pred troma mesiacmi spustil projekt Sluby.sme.sk, kde odhaľuje nesplnené sľuby politikov.

KOMENTÁRE

Politici sú tiež len zamestnanci

Sľuby politikov nemôžu mať hodnotu nevkusných predvolebných nálepiek

KOMENTÁRE

Diabol, z ktorého sa zrodil boršč

Nebezpečná invázna rastlina zaplavila Rusko. Skúsenosti s ňou má aj Slovensko.

DOMOV

Plavčan na tlačovej konferencii nehovoril pravdu

Minister povedal, že kritériá boli známe v 2015. Schválené boli o rok neskôr.

Neprehliadnite tiež

Vedci po rokoch pochopili, ako je možné, že včely vedia lietať

Dlho sa zdalo, že krídla včiel sú príliš malé na to, aby ich dokázali zdvihnúť.

Parazit pomáha rastlinám varovať susedov pred útokom iných škodcov

Kukučina sa dokáže napojiť na viacero hostiteľských rastlín súčasne.

Pískajúce gélové guľôčky by mohli zrýchliť mäkké roboty

Hydrogél nájdete vo vázach, plienkach aj v robotoch.