Legendárny Thief sa vracia, pripravte si batohy a šperháky

Štvrtý diel vás znova naučí trpezlivosti a to, že do batoha zlodeja sa zmestí skoro všetko.

(Zdroj: Looking Glass)

Je to už šestnásť rokov, čo sme sa po prvýkrát zakrádali temnými chodbami a snažili sa nebadane prekĺznuť poza ospalých strážcov.

Na vtedajšiu netradičný koncept si nás okamžite získal a my sme objavovali dovtedy nevídanú kombináciu príbehu, občasných súbojov a zakrádania sa po temných chodbách tajomných domov.

Nemŕtvi komunisti

Pritom všetko mohlo skončiť úplne inak a namiesto temných chodieb stredovekých sídiel sme sa mohli premávať po krajine plnej nemŕtvych v období studenej vojny.

Pôvodný koncept hry niesol názov Better Red than Undead a s finálnou verziou hry mal spoločné hádam len súboje s mečmi. Hra prešla ešte niekoľkými výraznými zmenami, z ktorých zostali len jednoduché technologické demá.

Poslednou zastávkou predchádzajúcou prerodu na hru Thief bol koncept Dark Camelot, zasadený do obdobia kráľa Artuša. Vývojári sa ale dostali do slepej uličky, keď nedokázali vytvoriť dostatočne zábavný systém súbojov.

Radikálne rozhodnutie jedného zo zakladateľov firmy sa neskôr ukázalo ako prezieravé. Časť pôvodnej práce zostala zachovaná a časť sa upravila pre potreby odlišného herného konceptu a prostredia.

thief-1.jpg

Nové herné mechanizmy

Thief: The Dark Project donútil hráčov všímať si nielen nepriateľov, ale aj samotné prostredie. Koberec už nebol len obyčajnou textúrou, ale aj vítanou pomôckou chrániacou pred odhalením.

Umelá inteligencia postáv bola na vtedajšiu dobu až otravná - strážcovia nielen videli, ale aj počuli, boli zvedaví, ale dokonca sa aj báli.

Všetky ich ľudské vlastnosti a zmysly ste mohli využiť, respektíve zneužiť. Vodným šípom sa jednoducho zhasli fakle a v prítmí ste stráž mohli vystrašiť, zabiť, prípadne len jednoducho a potichu obísť.

Priama konfrontácia bola tým posledných, čo ste chceli. Nepriatelia boli nebezpeční aj v malých počtoch a tak prezradenie sa skoro vždy končilo smrťou.

thief-2.jpg

Začalo to v Looking Glass

Prvé dva diely série Thief vznikli v Looking Glass, čo nie je neznáme štúdio a pred prvým dielom série Thief už hráčov zabávali s legendárnym RPG System Shock či Ultimou Underworld.

V roku 2000 síce skončilo svoje fungovanie, no väčšina zamestnancov sa presunula do Ion Storm, kde pokračovali na vývoji tretieho dielu.

Z tých najznámejších mien stojí za spomineku najmä Warren Spector, ktorého nápady oživili viacero vynikajúcich hier. Starší hráči si určite spomenú na Deus-Ex, tí mladší aspoň na Epic Mikey.

Živá komunita

Posledný diel sa síce objavil až pred desiatimi rokmi, no séria Thief stále žije vďaka veľkej komunite. Hry si môžete stále zakúpiť, či už cez službu Steam, alebo na stránke Good old Games.

Všetko funguje aj na tých najnovších počítačoch, navyše pre Gold verziu prvého dielu fanúšikovia vytvorili HD modifikáciu, ktorá hre pridáva výrazne krajšiu a detailnejšiu grafiku.

Ak sa neviete dočkať štvrtého dielu, určite ju vyskúšajte. Máte na to čas minimálne do piatku 28 februára, kedy sa na pulty obchodov oficiálne dostane najnovšie pokračovanie.

thief-up.jpg

Aj 16 rokov stará hra môže vyzerať dobre, keď sa toho chytia fanúšikovia.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 138
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 052
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 252
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 806
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 923
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 307
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 298
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 071
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 020
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 600

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

TECH

Vedci objavili nový typ zemetrasení

Veľké tektonické zemetrasenie môže vyvolať ďalšie zemetrasenie vo svojej blízkosti.

Neprehliadnite tiež

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Astronautka Dorothy Metcalf-Lindenburgerová hovorí, ako vyzerá tréning v NASA a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

Rozšírená realita je zábavná aj užitočná. Skúste tieto aplikácie pre iPhone a iPad

Nová aktualizácia iOS 11 pre mobilné zariadenia od Apple priniesla aj ARKit. V ponuke sú prvé aplikácie a je s nimi zábava.

TECH_FM

Kontroverzný objav naznačuje, že praľudia sa mohli vyvinúť v Európe

Stopy dávneho tvora mätú vedcov. Odborníci sa sporia, komu patrili.

Strašia vás baktérie na mobile? Vymysleli, ako sa ich zbaviť

Nová nabíjačka dezinfikuje mobily, používa ultrafialové žiarenie.