SME

Legendárny Thief sa vracia, pripravte si batohy a šperháky

Štvrtý diel vás znova naučí trpezlivosti a to, že do batoha zlodeja sa zmestí skoro všetko.

(Zdroj: Looking Glass)

Je to už šestnásť rokov, čo sme sa po prvýkrát zakrádali temnými chodbami a snažili sa nebadane prekĺznuť poza ospalých strážcov.

Na vtedajšiu netradičný koncept si nás okamžite získal a my sme objavovali dovtedy nevídanú kombináciu príbehu, občasných súbojov a zakrádania sa po temných chodbách tajomných domov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Načítavam video...

Nemŕtvi komunisti

Pritom všetko mohlo skončiť úplne inak a namiesto temných chodieb stredovekých sídiel sme sa mohli premávať po krajine plnej nemŕtvych v období studenej vojny.

Pôvodný koncept hry niesol názov Better Red than Undead a s finálnou verziou hry mal spoločné hádam len súboje s mečmi. Hra prešla ešte niekoľkými výraznými zmenami, z ktorých zostali len jednoduché technologické demá.

SkryťVypnúť reklamu

Poslednou zastávkou predchádzajúcou prerodu na hru Thief bol koncept Dark Camelot, zasadený do obdobia kráľa Artuša. Vývojári sa ale dostali do slepej uličky, keď nedokázali vytvoriť dostatočne zábavný systém súbojov.

Radikálne rozhodnutie jedného zo zakladateľov firmy sa neskôr ukázalo ako prezieravé. Časť pôvodnej práce zostala zachovaná a časť sa upravila pre potreby odlišného herného konceptu a prostredia.

thief-1.jpg

Nové herné mechanizmy

Thief: The Dark Project donútil hráčov všímať si nielen nepriateľov, ale aj samotné prostredie. Koberec už nebol len obyčajnou textúrou, ale aj vítanou pomôckou chrániacou pred odhalením.

Umelá inteligencia postáv bola na vtedajšiu dobu až otravná - strážcovia nielen videli, ale aj počuli, boli zvedaví, ale dokonca sa aj báli.

SkryťVypnúť reklamu

Všetky ich ľudské vlastnosti a zmysly ste mohli využiť, respektíve zneužiť. Vodným šípom sa jednoducho zhasli fakle a v prítmí ste stráž mohli vystrašiť, zabiť, prípadne len jednoducho a potichu obísť.

Priama konfrontácia bola tým posledných, čo ste chceli. Nepriatelia boli nebezpeční aj v malých počtoch a tak prezradenie sa skoro vždy končilo smrťou.

thief-2.jpg

Začalo to v Looking Glass

Prvé dva diely série Thief vznikli v Looking Glass, čo nie je neznáme štúdio a pred prvým dielom série Thief už hráčov zabávali s legendárnym RPG System Shock či Ultimou Underworld.

V roku 2000 síce skončilo svoje fungovanie, no väčšina zamestnancov sa presunula do Ion Storm, kde pokračovali na vývoji tretieho dielu.

Z tých najznámejších mien stojí za spomineku najmä Warren Spector, ktorého nápady oživili viacero vynikajúcich hier. Starší hráči si určite spomenú na Deus-Ex, tí mladší aspoň na Epic Mikey.

SkryťVypnúť reklamu

Živá komunita

Posledný diel sa síce objavil až pred desiatimi rokmi, no séria Thief stále žije vďaka veľkej komunite. Hry si môžete stále zakúpiť, či už cez službu Steam, alebo na stránke Good old Games.

Všetko funguje aj na tých najnovších počítačoch, navyše pre Gold verziu prvého dielu fanúšikovia vytvorili HD modifikáciu, ktorá hre pridáva výrazne krajšiu a detailnejšiu grafiku.

Ak sa neviete dočkať štvrtého dielu, určite ju vyskúšajte. Máte na to čas minimálne do piatku 28 februára, kedy sa na pulty obchodov oficiálne dostane najnovšie pokračovanie.

thief-up.jpg

Aj 16 rokov stará hra môže vyzerať dobre, keď sa toho chytia fanúšikovia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu