SME

Na YouTube ľudia podvádzajú, Google sa chce brániť

Firma chce brániť svoju reputáciu pri predaji reklamy, ktorú vkladá do videoklipov.

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Predávajú kliknutia, podvádzajú rôznymi trikmi pri podsúvaní webových stránok a skrývajú prehrávané videá, aby umelo zvyšovali počet ich pozretí. Google, ktorý o probléme už dlhšiu dobu tuší, sa rozhodol skoncovať s nafukovaním sledovanosti na YouTube.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom je dôvera inzerentov. Tí chcú istotu, že reklamu, za ktorú si vo videách zaplatili, ľudia skutočne uvidia. Na podobné podvody preto reagujú citlivo.

Google tvrdí, že pripraví mechanizmus, ktorý bude opakovane preverovať záznamy o sledovanosti videí. Aby odhalil tie, pri ktorých podvodníci využívali rôzne techniky pre skreslenie údajov.

SkryťVypnúť reklamu

To by mohlo zamotať rebríčky popularity a sťažiť fungovanie podvodníkom. Odborníci dosiaľ odhalili štvoricu najčastejších podvodov, pri ktorých sa opakuje podobný scenár:

  • Existuje čierny trh, na ktorom si možno prezretia videí zakúpiť. Útočníci zväčša využívajú škodlivý kód a svoje botnety na to, aby vytvorili fiktívne prehrávanie.
  • Podvodníci využívajú rôzne prvky na to, aby oklamali návštevníkov svojej stránky. Tí kliknú na spustenie prehrávania videa vždy, keď chcú kliknúť na niektorý z aktívnych prvkov stránky.
  • Prehrávané videá ukrývajú vo vyskakovacích oknách pod oknom internetového prehliadača. Videá sa opäť spustia bez toho, aby to používateľ chcel.
  • Do frekventovaných webov vkladajú presmerovania, ktoré cestou k odkazu spustia aj video, pri ktorom treba zvýšiť sledovanosť.

S týmto všetkým by mal byť koniec. Google chce opraviť chyby, ktoré doposiaľ prehliadal, pretože naň nik nevyvíjal nátlak pre nápravu. Znamená to však nielen vývoj ochranných prvkov, ale aj strojový čas, ktorý bude potrebné pre preverenie ohromného množstva dát.

SkryťVypnúť reklamu

YouTube mesačne obslúži viac ako 1 miliardu používateľov, ktorí si prezrú 6 miliárd hodín videoobsahu.

Napísali na serveri BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 852
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 669
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 572
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 294
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 895
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 878
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 738
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 673
SkryťZatvoriť reklamu