Na YouTube ľudia podvádzajú, Google sa chce brániť

Firma chce brániť svoju reputáciu pri predaji reklamy, ktorú vkladá do videoklipov.

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Predávajú kliknutia, podvádzajú rôznymi trikmi pri podsúvaní webových stránok a skrývajú prehrávané videá, aby umelo zvyšovali počet ich pozretí. Google, ktorý o probléme už dlhšiu dobu tuší, sa rozhodol skoncovať s nafukovaním sledovanosti na YouTube.

Dôvodom je dôvera inzerentov. Tí chcú istotu, že reklamu, za ktorú si vo videách zaplatili, ľudia skutočne uvidia. Na podobné podvody preto reagujú citlivo.

Google tvrdí, že pripraví mechanizmus, ktorý bude opakovane preverovať záznamy o sledovanosti videí. Aby odhalil tie, pri ktorých podvodníci využívali rôzne techniky pre skreslenie údajov.

Článok pokračuje pod video reklamou

To by mohlo zamotať rebríčky popularity a sťažiť fungovanie podvodníkom. Odborníci dosiaľ odhalili štvoricu najčastejších podvodov, pri ktorých sa opakuje podobný scenár:

  • Existuje čierny trh, na ktorom si možno prezretia videí zakúpiť. Útočníci zväčša využívajú škodlivý kód a svoje botnety na to, aby vytvorili fiktívne prehrávanie.
  • Podvodníci využívajú rôzne prvky na to, aby oklamali návštevníkov svojej stránky. Tí kliknú na spustenie prehrávania videa vždy, keď chcú kliknúť na niektorý z aktívnych prvkov stránky.
  • Prehrávané videá ukrývajú vo vyskakovacích oknách pod oknom internetového prehliadača. Videá sa opäť spustia bez toho, aby to používateľ chcel.
  • Do frekventovaných webov vkladajú presmerovania, ktoré cestou k odkazu spustia aj video, pri ktorom treba zvýšiť sledovanosť.

S týmto všetkým by mal byť koniec. Google chce opraviť chyby, ktoré doposiaľ prehliadal, pretože naň nik nevyvíjal nátlak pre nápravu. Znamená to však nielen vývoj ochranných prvkov, ale aj strojový čas, ktorý bude potrebné pre preverenie ohromného množstva dát.

YouTube mesačne obslúži viac ako 1 miliardu používateľov, ktorí si prezrú 6 miliárd hodín videoobsahu.

Napísali na serveri BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

SPIŠ KORZÁR

Tatry zasiahla povodeň, viaceré chodníky uzavreli

V severných dolinách Tatier platia obmedzenia.

Stĺpček Jakuba Fila

Bordel v lesoch a riekach je zrkadlom bordelu v úradoch

Spor o odpad v lome nad Dechticami je ďalšou ukážkou prístupu k prostrediu.

Neprehliadnite tiež

Podcast Klik

Klik: Ako budeme platiť za hry (herný špeciál)

Prežijú klasické hry za desiatky eur v ére free to play titulov?

PODCAST ZOOM

Zoom: Fyzik chce vytvoriť stroj času, má dobrý nápad

Hranice vedy sa stretávajú so sci-fi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  9. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  10. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 509
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 215
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 149
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 080
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 280
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 943
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 235
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 209
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 036
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 007