Facebook chce vytlačiť médiá, prinesie spravodajstvo

Menej zábavných fotografií a viac užitočných informácií. Taká je nová stratégia Facebooku.

(Zdroj: AP/Marcio Jose Sanchez)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Má za sebou desať rokov prevádzky a vo svojom portfóliu 1,2 miliardy používateľov, ktorých záujmy, správanie a súkromie detailne sleduje. Projekt, ktorý vznikol pre pobavenie a komunikáciu, však začína naberať nový obrat.

Zuckerberg vidí budúcnosť v zmene prístupu, zatiaľ však iba experimentálne. Sociálna sieť, ktorá dosiaľ ukazovala svoj ohromný potenciál pre inzerciu, totiž začína naznačovať, že má dostatok síl na to, aby sa stala mienkotvorným médiom.

Facebook vs. médiá

Ľudia sledujú obsah na Facebooku. Dosiaľ však čítali iba to, čo im naservírovali priatelia, priatelia priateľov a prevádzkovatelia stránok a skupín.

Článok pokračuje pod video reklamou

Možnosti mediálneho priestoru však sonduje nová experimentálna aplikácia pre platformu iOS. Volá sa Paper a na jednom mieste sústreďuje spravodajské texty, ktoré starostlivo vyberá a spracúva tím editorov, ktorí ich triedia do kategórií.

Tie sa potom používateľom zobrazujú v dennom prehľade v závislosti na tom, čo ich zaujíma. Ide o skúšobný projekt, ktorého cieľom je zistiť, do akej miery by mohol Facebook nahradiť tradičné médiá.

Na hodnotenie tejto iniciatívy je zatiaľ priskoro. S množstvom dát a používateľov, na ktorých má Facebook dosah, však ide o projekt, ktorý by mohol priniesť úspech.

Nové trhy

Zrozumiteľné a prehľadné spravodajstvo zaujíma i spoločnosť Yahoo. Firma prevádzkuje systém, ktorý využíva expertný počítačový systém na krátenie a spracovanie správ z webu do formátu, ktorý zaberie na displeji mobilu iba niekoľko riadkov. Namiesto tímu editorov pracuje na krátení a výbere textov softvérový robot.

Analytici sa zhodujú na tom, že ľudia na internete žijú v neustálom pretlaku informácií a mnohí z nich by privítali služby a mechanizmy, ktoré by im ušetrili čas tým, že by vybrali z noviniek iba to najpodstatnejšie. Zatiaľ sa však nik neprišiel na spôsob, ako to úspešne urobiť.

Pre Facebook môže vstup na mediálny trh znamenať viac, ako iba sprostredkovanie spravodajstva. Je to nový trh, ktorý môže priniesť finančný osoh.

Napísali v novinách India Times.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 652
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 698
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 16 874
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 15 481
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 564
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 554
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 533
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 494
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 993
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 662