SME

Facebook chce vytlačiť médiá, prinesie spravodajstvo

Menej zábavných fotografií a viac užitočných informácií. Taká je nová stratégia Facebooku.

(Zdroj: AP/Marcio Jose Sanchez)

MENLO PARK, BRATISLAVA. Má za sebou desať rokov prevádzky a vo svojom portfóliu 1,2 miliardy používateľov, ktorých záujmy, správanie a súkromie detailne sleduje. Projekt, ktorý vznikol pre pobavenie a komunikáciu, však začína naberať nový obrat.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zuckerberg vidí budúcnosť v zmene prístupu, zatiaľ však iba experimentálne. Sociálna sieť, ktorá dosiaľ ukazovala svoj ohromný potenciál pre inzerciu, totiž začína naznačovať, že má dostatok síl na to, aby sa stala mienkotvorným médiom.

Facebook vs. médiá

Ľudia sledujú obsah na Facebooku. Dosiaľ však čítali iba to, čo im naservírovali priatelia, priatelia priateľov a prevádzkovatelia stránok a skupín.

SkryťVypnúť reklamu

Možnosti mediálneho priestoru však sonduje nová experimentálna aplikácia pre platformu iOS. Volá sa Paper a na jednom mieste sústreďuje spravodajské texty, ktoré starostlivo vyberá a spracúva tím editorov, ktorí ich triedia do kategórií.

Tie sa potom používateľom zobrazujú v dennom prehľade v závislosti na tom, čo ich zaujíma. Ide o skúšobný projekt, ktorého cieľom je zistiť, do akej miery by mohol Facebook nahradiť tradičné médiá.

Na hodnotenie tejto iniciatívy je zatiaľ priskoro. S množstvom dát a používateľov, na ktorých má Facebook dosah, však ide o projekt, ktorý by mohol priniesť úspech.

Nové trhy

Zrozumiteľné a prehľadné spravodajstvo zaujíma i spoločnosť Yahoo. Firma prevádzkuje systém, ktorý využíva expertný počítačový systém na krátenie a spracovanie správ z webu do formátu, ktorý zaberie na displeji mobilu iba niekoľko riadkov. Namiesto tímu editorov pracuje na krátení a výbere textov softvérový robot.

SkryťVypnúť reklamu

Analytici sa zhodujú na tom, že ľudia na internete žijú v neustálom pretlaku informácií a mnohí z nich by privítali služby a mechanizmy, ktoré by im ušetrili čas tým, že by vybrali z noviniek iba to najpodstatnejšie. Zatiaľ sa však nik neprišiel na spôsob, ako to úspešne urobiť.

Pre Facebook môže vstup na mediálny trh znamenať viac, ako iba sprostredkovanie spravodajstva. Je to nový trh, ktorý môže priniesť finančný osoh.

Napísali v novinách India Times.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 853
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 674
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 578
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 307
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 885
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 866
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 727
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 664
SkryťZatvoriť reklamu