TOKIO, BRATISLAVA. Rastúci dopyt po tabletoch a smartfónoch postihol firmy, ktoré sa spoliehali na predaj počítačov. Výnimkou nie je ani firma Sony, ktorá má problémy s odbytom svojej počítačovej techniky. Takej, ktorú predáva pod značkou VAIO.
Japonská stanica NHK informovala o tom, že Sony a Lenovo preto rokujú o vytvorení obchodnej aliancie. Sony hľadá spôsob, ktorý by jej pomohol vylepšiť stratégiu výroby a modelového spektra, ktoré patrí pod stratovú divíziu Vaio. I keď značka rokmi nestratila svoju povesť, predaj neustále klesá.
Lenovo, ktoré je známe tým, že 80 percent jeho príjmov pochádza z predaja PC, môže byť pre Sony prínosom. Či už ide o výrobu, alebo predaj. Sony by naopak mohlo pomôcť pri prístupe na nové trhy.
Minulý týždeň Lenovo informovalo o tom, že kupuje mobilnú divíziu Motoroly od Google, aby rozložilo svoje príjmy do viacerých segmentov.
Analytici očakávajú, že táto veľká akvizícia prejde schvaľovacím konaním regulátorov a mohla by pomôcť udržať konkurencieschopnosť Motoroly voči Samsungu a Apple.
Napísala agentúra Reuters.