MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Nasadáte s kufrom do taxíka a blížite sa k terminálu na letisku. Keď vytiahnete z vrecka mobil, na displeji váš už čaká informácia o lete a detaily o tom, ktorým smerom sa na letisku máte vybrať, aby ste dorazili na správne miesto odletu.
Google šikovne skombinoval informáciu o kúpe letenky z e-mailu, vašej polohy z GPS a času, ktorý zosúladil s vašim plánovačom. Technológie, ktoré predpovedajú vaše budúce aktivity, začína Google používať naplno vo svojej aplikácii Google Now.
To, čo vyzerá na prvý pohľad ako novinka, používajú finančné spoločnosti už niekoľko rokov pri obchodovaní na trhu. Analyzujú informácie a dianie v sociálnych sieťach, aby vytušili pohyby kurzov a získali tak výhodu pred ostatnými.
Google začína intenzívne kombinovať informácie, ktoré o svojich používateľoch zozbieral v internetových službách a prostredníctvom ich smartfónov, aby im s predstihom zodpovedal otázky bez toho, aby ich museli vysloviť. Môže tak predstihnúť svojich súperov, ktorí takú bohatú dátovú základňu nemajú.
E-maily, história prehliadaných stránok, plánovač, zoznam kontaktov, informácia o polohe, profily záľub a nákupných zvyklostí môžu byť intenzívne kombinované tak, aby priniesli nielen zázemie pre zobrazovanie reklám, ale poskytli aj osoh samotným používateľom.
Ak sa nabudúce vyberiete z práce priamou cestou domov, možno vás mobil upozorní i na to, že vám manželka pripravila nákupný zoznam, ktorý sa snažíte odignorovať.
Napísali v novinách Daily Mail.