SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Mobilný obchod získava na príťažlivosti

Napriek tomu, že v súčasnosti využíva mobilný internet len nepatrný zlomok ľudí a ešte menej ich týmto spôsobom nakupuje, teší sa mobilný internet vysokej priazni medzi používateľmi bezdrôtových zariadení. Aj keď sa miera využitia ...

Spoločnosť Accenture je globálna poradenská spoločnosť v oblasti riadenia a informačných technológií s ročnými príjmami okolo 10 mld. USD. Spoločne s novým menom firma zmenila aj stratégiu, ktorá jej umožní aktívnu účasť na vytváraní novej ekonomiky prostredníctvom inovatívnych riešení. Vyše 70 000 pracovníkov v 46 krajinách poskytuje klientom zo všetkých odvetví hospodárstva široké spektrum špecializovaných služieb a riešení. V jej marketingovej centrále v New Yorku sme spoločne s Richardom Siberom, partnerom spoločnosti Accenture pre oblasť Telekomunikácií & High Tech a jedným z hlavných odborníkov firmy na mCommerce, rozoberali problematiku mobilného internetu a s ním spojeného mobilného obchodu.

Skryť Vypnúť reklamu

Napriek tomu, že v súčasnosti využíva mobilný internet len nepatrný zlomok ľudí a ešte menej ich týmto spôsobom nakupuje, teší sa mobilný internet vysokej priazni medzi používateľmi bezdrôtových zariadení. Aj keď sa miera využitia mobilného webu v USA, vo Veľkej Británii, Fínsku, v Nemecku a Japonsku značne líšila (pričom najviac bol využívaný v Japonsku a najmenej vo Fínsku a v USA), používatelia vo všetkých piatich krajinách označujú za najprijateľnejší spôsob prístupu na internet káblové pripojenie prostredníctvom osobného počítača. Podľa výsledkov štúdie Accenture sa na internet prostredníctvom bezdrôtového zariadenia pripája len 15 percent z vyše 3 100 oslovených používateľov a len približne jedno percento ho využíva aj na nakupovanie. Pri porovnaní jednotlivých krajín najvyššia miera výskytu bezdrôtového nákupu je v USA. V tejto krajine nakupuje on-line 12 percent používateľov bezdrôtového webu, v porovnaní s 9 % v Nemecku, so 7 % v Japonsku, so 6 % vo Veľkej Británii a s 5 % vo Fínsku.

Skryť Vypnúť reklamu

Prevažná väčšina používateľov nepoužíva bezdrôtový prístup na web, pretože - ako argumentujú - jeho cena je príliš vysoká, displeje sú pre nich ťažko čitateľné a poskytované služby sú príliš pomalé. V USA, vo Veľkej Británii a Fínsku viac než polovica oslovených používateľov uviedla ako hlavný dôvod, prečo sa na internet nepripájajú pomocou bezdrôtových zariadení, fakt, že v podstate nevidia žiadny dostatočný dôvod, aby tak robili.

JAPONCI DOMINUJÚ

Napriek týmto obmedzeniam sa však ukazuje, že približne 40 percent oslovených používateľov v USA a v Európe stále považuje koncept mobilného internetu za určitým spôsobom príťažlivý" alebo veľmi príťažlivý", pričom iba menej než 20 percent ho považuje za nezaujímavý. V Japonsku, kde 81 percent respondentov odpovedalo, že sa na internet pripájajú pomocou bezdrôtového zariadenia, považujú perspektívu mobilného internetu za zaujímavú plné dve tretiny respondentov.

Skryť Vypnúť reklamu

Výsledky analýz ukázali, že ľudia, ktorí používajú bezdrôtový internet, ho prevažne využívajú na posielanie a prijímanie elektronickej pošty, textových správ a stručných novinových správ. Zaujímavé je zistenie, aký druh špecifických služieb, produktov či informácií by chceli prostredníctvom svojich bezdrôtových zariadení prijímať. Vo všetkých piatich krajinách sa získali takmer zhodne odpovede: informácie o počasí, reštauráciách, cestovaní, ako aj elektronickú poštu a správy o dianí doma i vo svete.

Táto naša štúdia ukazuje, že mnohí ľudia nemajú záujem o rozsiahle surfovanie na internete prostredníctvom svojich bezdrôtových zariadení, chcú však mať kdekoľvek a kedykoľvek prístup k informáciám a možnosť nakupovať prostredníctvom mobilného internetu," povedal nám Richard Siber, partner zodpovedný za odvetvie telekomunikácií a high-tech spoločnosti Accenture. Stále rastúci počet používateľov mobilných služieb I-mode v Japonsku naznačuje, že mobilný prístup na internet má obrovský potenciál."

Skryť Vypnúť reklamu

VEĽKÝ POTENCIÁL

Náš prieskum ukazuje, že ľudia na celom svete vidia v mobilnom obchodovaní veľký potenciál. Avšak vzhľadom na existujúce obmedzenia technických zariadení a prístupu - vrátane rozmerov displeja a nízkych prenosových rýchlostí - si na rozšírenie surfovania po internete a nakupovanie prostredníctvom mobilných zariadení musíme ešte počkať," dodáva R. Siber.
Analytici Accneture však v tejto súvislosti zistili, že len prekvapujúco nízke percento používateľov bezdrôtových zariadení má pri ich použití obavy týkajúce sa otázok bezpečnosti a porušenia súkromia. V USA a v Japonsku vyjadrilo v tomto zmysle obavy len 25 percent respondentov, pričom v jednotlivých európskych krajinách bol tento podiel dokonca ešte nižší - menej než 13 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Je zrejmé, že otázky bezpečnosti a súkromia jednoznačne nie sú tou najzávažnejšou prekážkou rozvoja mobilného internetu," komentuje situáciu John Beck, partner v Inštitúte Accenture pre strategické zmeny. Primárne obavy používateľov sa týkajú skôr technologických obmedzení pri zariadení a službách, ktoré sú v súčasnosti na trhu dostupné."

AMERIČANIA ZAOSTÁVAJÚ

Aj keď USA sú na prvom mieste v prístupe na internet prostredníctvom pevného pripojenia, podľa analýz sú Američania minimálne dva až tri roky za Japoncami a Európanmi v oblasti využívania bezdrôtových komunikačných technológií, najmä vo využívaní mobilných telefónov. Mobilný telefón napríklad vlastnia takmer tri štvrtiny Fínov a viac než polovica populácie v Japonsku, v porovnaní s iba jednou tretinou obyvateľov USA. Vzhľadom na to, že v Japonsku a v Európe sú bezdrôtové komunikačné služby značne rozšírené, dá sa predpokladať, že to budú práve spoločnosti na týchto trhoch, ktoré ako prvé začnú do mobilnej konektivity integrovať služby šité na mieru spolu so službami špecifickými pre určité lokality. Tým si v najbližšej budúcnosti udržia oproti spoločnostiam z USA výhodu toho, kto je prvý na ťahu.

Skryť Vypnúť reklamu

Odborníci predpovedajú, že v priebehu nadchádzajúcich piatich rokov minie vyše 130 miliónov zákazníkov približne 200 miliárd USD za transakcie v mCommerce, a vytvoria tak tržby presahujúce 22 miliárd USD.

Naše zistenia preukazujú, že záujem o mCommerce je veľký vo všetkých regiónoch sveta," poznamenáva ďalej R. Siber. Vzhľadom na prognózy značného rastu mCommerce sa Accenture domnieva, že hoci elektronická pošta, informácie o hodnote akcií či o počasí budú naďalej populárne, s ďalším rozvojom zariadení a sietí začnú spotrebitelia postupne využívať svoje mobilné prístroje aj na nakupovanie."

PREVAŽUJÚ SMS SPRÁVY

Na rozdiel od Američanov sa japonskí a európski používatelia bezdrôtových zariadení už dnes venujú celému radu on-line aktivít - najmä využívaniu elektronickej pošty a sms správ - a stavajú na výhody a pohodlie, ktoré mobilný internet prináša. Napríklad európski používatelia bezdrôtových zariadení posielajú mesačne viac než miliardu krátkych textových správ a 72 percent japonských vlastníkov mobilných telefónov využíva toto zariadenie na pripojenie k internetu - v porovnaní so 6 percentami v USA. Aj keď elektronická pošta a textové správy predstavujú v súčasnosti najpopulárnejšie využitie mobilného internetu, štúdia odhalila, že takmer polovicu oslovených užívateľov láka možnosť využívať potenciálne služby mCommerce, ako napríklad informácie o leteckej doprave, nájdenie najbližšieho miesta, kde sa predáva určitý produkt, komparatívne nakupovanie a lokálne špecifické služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Analytici Accenture zistili, že jednoznačná väčšina vlastníkov bezdrôtových zariadení považuje prístup k informáciám z ktoréhokoľvek miesta a kedykoľvek za najvýznamnejšiu výhodu bezdrôtového internetu. Až bude mobilná komunikačná sieť plne rozvinutá a poskytovatelia služieb začnú zákazníkom ponúkať možnosť efektívnejšej realizácie krátkych transakcií, mCommerce si získa široký okruh priaznivcov," tvrdí R. Siber. Sme presvedčení, že tajným receptom, ktorý bude hnacou silou pre plné rozšírenie bezdrôtového internetu, a tým aj mCommerce, bude vytvorenie aplikácií, ktoré umožnia používateľom prístup k požadovaným informáciám kedykoľvek a kdekoľvek. Táto naša štúdia ukázala, že milióny používateľov na celom svete sú pripravené urobiť krok smerom k novej ére internetovej komunikácie a obchodovania. Existuje mnoho projektov, ktoré umožnia mobilným technológiám zmeniť spôsob, akým žijeme a pracujeme. Keď sa sieť mobilnej komunikácie naplno rozvinie a poskytovatelia služieb začnú ponúkať zákazníkom možnosť vykonávať krátke transakcie efektívnejšie, mCommerce ľudia prijmú v oveľa širšej miere. Spôsob, ako urýchliť prijatie a využívanie bezdrôtovej komunikácie - a tým aj mCommerce - spočíva vo vytvorení tzv. killer applications, t. j. aplikácií, ktoré umožnia užívateľom prístup k informáciám, ktoré chcú a potrebujú, a to kedykoľvek a kdekoľvek," dodal na záver Richard Siber, partner spoločnosti Accenture pre oblasť Telekomunikácií & High Tech a jeden z hlavných odborníkov firmy na mCommerce.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Norbert Bödör chodil do centrály Smeru, priznal Fico

Fico zastáva Jankovskú aj po priznaní sa k machináciám na súdoch.

Predseda Smeru Robert Fico.
Petra Vlhová po triumfe v Lechu.
Komentár Zuzany Kepplovej

Fico už znie ako Harabin

Medzi hoaxy pridaj právničinu, zatrep a hoď do okna najbližšieho paláca.

Zuzana Kepplová.
Juraj Loj a ukrajinská herečka Polina Nosykhina v seriáli Slovania

Neprehliadnite tiež

Astronautka: Byť prvou ženou na Mesiaci by bolo ohromné

Jeanette Eppsová bude na Noci výskumníkov.

Astronautka Jeanette Epps.
Technici vo vnútri detektoru Borexino, ktorý zachytil nepolapiteľné častice.

Vyskúšali sme, ako sa hrá na jednej z najrýchlejších grafických kariet

Počítačové hry sa konečne dočkajú filmovej grafiky, aj vďaka herným konzolám.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  3. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  4. Aj matematika sa dá skrotiť
  5. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  6. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  7. Rozbiehať biznis v čase korony? Ide to
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie
  1. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Fakty o batériách, ktoré ste nevedeli
  6. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  7. Už tretí rok mení dm "Black Friday" na "Giving Friday"
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Máte nápad ako zlepšiť svoje okolie? Radi ho podporíme!
  10. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 27 683
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 21 746
  3. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 13 618
  4. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 12 259
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 382
  6. Spájame Slovensko - 4 nové expresné autobusové linky 8 214
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 071
  8. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 7 975
  9. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 7 703
  10. Príbehy vyhorených, tandem okolo Bödöra a nová trať v Bratislave 7 597