TOKIO, BRATISLAVA. Človek sa môže cítiť hlúpo, ak sa má v strede ulice prihovárať k okuliarom a ťukať si ukazovákom po spánku pre spustenie navigácie či inej funkcie. Rovnako zvláštne je vykrikovanie povelov hodinkám a čítanie odozvy na ich malom displeji.
Firma Sony si myslí, že našla lepší spôsob, ako priblížiť počítačovú techniku k ľudskému telu. Nechala si patentovať parochňu, ktorá pod šticou z ľudských vlasov, konskej hrivy, srsti jakov či peria vtákov ukrýva počítačový systém, ktorý je navrhnutý pre symbiózu s ľudským organizmom.
Či bude nevidomých navigovať po uliciach, sledovať zdravotný stav pacienta alebo snímať jeho kroky a dokumentovať deň, nie je podstatné. Dôležité je, aby sa človek cítil čo najprirodzenejšie a najpohodlnejšie.
Sony sa v posledných rokoch snaží opäť dostať do pozície inovátora, ktorý v minulosti dával firme nádych, ktorý sa z jej portfólia pomaly vytráca. Na domácom japonskom trhu by si podobnými projektami mohla polepšiť.
Možno znie myšlienka o inteligentnej parochni bláznivo. Skôr či neskôr by však s podobnou myšlienkou mohol prísť niekto iný.
„V porovnaní so súčasnými počítačmi nosenými na tele má parochňa mnoho výhod. Výrazne zvyšuje komfort používateľa a robí nosenie počítača prirodzeným,“ hovorí Andrew Milroy, analytik konzultačnej firmy Frost & Sullivan.
Či novinku nazveme čiapkou, alebo parochňou, stále možno hovoriť o inovatívnej myšlienke. Spája technológie so svetom módy vo formáte, ktorý je pre spotrebiteľov údajne prirodzený. A to môže byť faktor, ktorý by zaistil úspech.
Informovala o tom britská BBC.