BRATISLAVA. Čakaním na balík či dôležitú zásielku už nebudete musieť zabiť celý deň. Aplikácia Mapilary sľubuje, že presne ukáže, kde sa vaša zásielka nachádza a kedy k vám dorazí.
„Na začiatku bol nápad vytvoriť aplikáciu, ktorá ľuďom umožní organizovať stretnutia a vidieť, kde sa pozvaní nachádzajú,“ opisuje jeden z členov tímu Mapilary Richard Mrava. „Neskôr sme sa rozhodli upriamiť na dopravu, zásielkové služby či rozvoz jedla.“
Poloha aj čas
Vďaka aplikácii budete vedieť v reálnom čase sledovať zásielky na mape, pričom informácie o čase doručenia budú známe z aktuálnej polohy. Mapilary automatizuje komunikáciu medzi vodičom zásielkovej služby a adresátom.
Adresát má pritom možnosť zmeniť čas či miesto doručenia zásielky. „Budete môcť zmeniť aj osobu, ktorá prevezme zásielku za vás, ak práve nebudete v dosahu,“ hovorí Mrava.
Aplikácia funguje cez GPS vysielač, pomocou ktorého budú môcť adresáti zistiť, kde sa prepravca nachádza. Potom stačí, ak si kliknete na odkaz, ktorý dostanete e-mailom alebo esemeskou, a môžete sledovať, kde sa váš balík nachádza a kedy k vám približne dorazí.
Výhodu získa aj vodič
„Vodič zásielkovej služby si môže vďaka mape naplánovať cestu a rozvoz zásielok,“ vysvetľuje Mrava. Komunikácia medzi oboma stranami sa tak výrazne zjednoduší.
„Sami nie sme spokojní s dnešnou situáciou. Zvyčajne dostanete len jednu esemesku ráno alebo večer, bez bližších informácií,“ hovorí a dodáva, že takýto spôsob výrazne obmedzuje plánovanie času.
Slovenský tím Mapilary spustí čoskoro skúšobnú verziu aplikácie a podľa nich by v budúcnosti nemala chýbať v akejkoľvek prepravnej spoločnosti. Podľa Mravu podobnú aplikáciu plánuje spustiť aj britská DHL.