LONDÝN, BRATISLAVA. Prepnete televízny kanál a cez internet putuje z televízora informácia o vašej voľbe na servery firmy LG. Prehráte si z pripojeného USB kľúča rodinné video a jeho názov spolu s názvami ostatných súborov putuje v nezašifrovanej podobe internetom.
Podobné praktiky by sa už nemli opakovať. Spoločnosť LG sľúbila, že prichystá aktualizáciu firmvéru, ktorá umožní neštandardné správanie vypnúť.
Na prešľap voči súkromiu používateľov ukázal britský bezpečnostný analytik Jason Huntley, ktorý skúmal dátovú prevádzku vo svojej domácej sieti. Zachytil v nej dáta, ktoré pochádzali z jeho televízora. Ten odosielal spotrebiteľské informácie aj vtedy, ak bola voľba pre ich poskytovanie firme vypnutá.
Predpokladá sa, že spoločnosť pripravovala interaktívny reklamný systém, do ktorého zbierala informácie o návykoch a aktivitách televíznych divákov.
„Verím, že ich budúce produkty budú rešpektovať to, čo sa udialo a budú spotrebiteľov jasne informovať o spôsoboch zberu dát predtým, ako sa tak uskutoční,“ komentoval situáciu, v ktorej vníma ústretové kroky LG ako férové.
„Pripravujeme aktualizáciu firmvéru, ktorá opraví chybu v modeloch LG Smart TV. Ak bude voľba vypnutá, dáta nebudú odosielané,“ píše sa v tlačovom vyhlásení výrobcu.
Spoločnosť LG pritom nemusí byť jedinou, ktorá do súkromia zasahuje bez toho, aby o tom používatelia vedeli.
Aj herná konzola PlaStation od Sony zbiera a odosiela na centrálu dáta o všetkých Blu-ray diskoch, ktoré sa ocitnú v mechanike. Ako je na tom Samsung, odborníci stále zisťujú.
Informovala o tom britská BBC.