SME

Tesco nasníma vaše tváre, chce cieliť reklamu

Kamera odhadne vek a pohlavie, aby vybrala reklamu, ktorá sa na vás najlepšie hodí.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

LONDÝN, BRATISLAVA. Natankujete do auta benzín a odchádzate k pokladnici, aby ste zaplatili účet. Na reklamnej tabuli pred vašimi očami však pôvodnú reklamu zrazu vystrieda nová. Kamera totiž nasnímala vašu tvár a po analýze veku a pohlavia vybrala takú, ktorá by vás mohla osloviť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tesco v Británii zavádza vo svojej sieti čerpacích staníc nový reklamný systém. Využíva technológiu spoločnosti Amscreen, ktorá sa snaží cielene vyberať reklamu podľa toho, kto stojí pred zobrazovacím panelom. Celkovo tak vznikne sieť 450 predajných miest, ktoré novú metódu otestujú.

SkryťVypnúť reklamu

„Nejde o novú technológiu. Nevyhodnocujeme, či ľudia reklamu sledujú, nearchivujeme snímky z kamery, neidentifikujeme zákazníkov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti. Cieľom je podľa nej iba zamerať reklamu na zákazníkov, ktorí by na ňu mohli zareagovať.

Pri podobných systémoch je kľúčové, ako chránia súkromie ľudí a do akej miery doňho zasahujú. Ak systémy identifikujú podľa tvárí konkrétnych ľudí, zbierajú o nich informácie a naďalej ich spracúvajú spolu s obrazovými dátami, človek si zrejem rozmyslí, v ktorých predajniach bude nakupovať.

Nick Pickles z organizácie Big Brother Watch upozorňuje, že každá firma je povinná svojim zákazníkom vopred prezradiť, akým spôsobom zozbierané dáta spracúva a do akej miery zasahuje do ich súkromia.

Tesco má so zberom dát dlhodobé skúsenosti. Prevádzkuje napríklad vernostný systém, pri ktorom vyhodnocuje správanie rodín pri nákupoch a tieto dáta páruje s meteorologickými a miestnymi informáciami.

SkryťVypnúť reklamu

Systémy s krátkym predstihom upozornia na blížiaci sa nápor v odbyte zmrzliny, grilovacích klobások či iného tovaru.

Informovala o tom britská BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 835
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 638
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 535
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 211
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 065
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 851
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 746
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 713
SkryťZatvoriť reklamu