Tesco nasníma vaše tváre, chce cieliť reklamu

Kamera odhadne vek a pohlavie, aby vybrala reklamu, ktorá sa na vás najlepšie hodí.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

LONDÝN, BRATISLAVA. Natankujete do auta benzín a odchádzate k pokladnici, aby ste zaplatili účet. Na reklamnej tabuli pred vašimi očami však pôvodnú reklamu zrazu vystrieda nová. Kamera totiž nasnímala vašu tvár a po analýze veku a pohlavia vybrala takú, ktorá by vás mohla osloviť.

Tesco v Británii zavádza vo svojej sieti čerpacích staníc nový reklamný systém. Využíva technológiu spoločnosti Amscreen, ktorá sa snaží cielene vyberať reklamu podľa toho, kto stojí pred zobrazovacím panelom. Celkovo tak vznikne sieť 450 predajných miest, ktoré novú metódu otestujú.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Nejde o novú technológiu. Nevyhodnocujeme, či ľudia reklamu sledujú, nearchivujeme snímky z kamery, neidentifikujeme zákazníkov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti. Cieľom je podľa nej iba zamerať reklamu na zákazníkov, ktorí by na ňu mohli zareagovať.

Pri podobných systémoch je kľúčové, ako chránia súkromie ľudí a do akej miery doňho zasahujú. Ak systémy identifikujú podľa tvárí konkrétnych ľudí, zbierajú o nich informácie a naďalej ich spracúvajú spolu s obrazovými dátami, človek si zrejem rozmyslí, v ktorých predajniach bude nakupovať.

Nick Pickles z organizácie Big Brother Watch upozorňuje, že každá firma je povinná svojim zákazníkom vopred prezradiť, akým spôsobom zozbierané dáta spracúva a do akej miery zasahuje do ich súkromia.

Tesco má so zberom dát dlhodobé skúsenosti. Prevádzkuje napríklad vernostný systém, pri ktorom vyhodnocuje správanie rodín pri nákupoch a tieto dáta páruje s meteorologickými a miestnymi informáciami.

Systémy s krátkym predstihom upozornia na blížiaci sa nápor v odbyte zmrzliny, grilovacích klobások či iného tovaru.

Informovala o tom britská BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  3. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  4. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  5. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  6. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  7. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  8. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  9. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  10. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní
  1. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  2. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  3. Sieť prevádzok STOP SHOP obchodov má už 80 pobočiek
  4. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  5. Ekonomická diplomacia Indonézie
  6. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  7. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  8. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  9. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  10. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 33 160
  2. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 26 584
  3. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 24 291
  4. Platíte si poistenie domova zbytočne? 16 127
  5. SME pripravení na komunálne voľby vo veľkom štýle 9 854
  6. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 7 436
  7. Objavte silu Q10 a zredukujte vrásky počas 4 týždňov 4 745
  8. 5 brigád, ktoré pomôžu v budúcej kariére 4 339
  9. Neukladajte si nič, čo vás môže ohroziť. Ako zabezpečiť telefón? 4 315
  10. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 3 651