SME
Štvrtok, 26. máj, 2022 | Meniny má Dušan

Tesco nasníma vaše tváre, chce cieliť reklamu

Kamera odhadne vek a pohlavie, aby vybrala reklamu, ktorá sa na vás najlepšie hodí.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

LONDÝN, BRATISLAVA. Natankujete do auta benzín a odchádzate k pokladnici, aby ste zaplatili účet. Na reklamnej tabuli pred vašimi očami však pôvodnú reklamu zrazu vystrieda nová. Kamera totiž nasnímala vašu tvár a po analýze veku a pohlavia vybrala takú, ktorá by vás mohla osloviť.

Tesco v Británii zavádza vo svojej sieti čerpacích staníc nový reklamný systém. Využíva technológiu spoločnosti Amscreen, ktorá sa snaží cielene vyberať reklamu podľa toho, kto stojí pred zobrazovacím panelom. Celkovo tak vznikne sieť 450 predajných miest, ktoré novú metódu otestujú.

SkryťVypnúť reklamu

„Nejde o novú technológiu. Nevyhodnocujeme, či ľudia reklamu sledujú, nearchivujeme snímky z kamery, neidentifikujeme zákazníkov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti. Cieľom je podľa nej iba zamerať reklamu na zákazníkov, ktorí by na ňu mohli zareagovať.

Pri podobných systémoch je kľúčové, ako chránia súkromie ľudí a do akej miery doňho zasahujú. Ak systémy identifikujú podľa tvárí konkrétnych ľudí, zbierajú o nich informácie a naďalej ich spracúvajú spolu s obrazovými dátami, človek si zrejem rozmyslí, v ktorých predajniach bude nakupovať.

Nick Pickles z organizácie Big Brother Watch upozorňuje, že každá firma je povinná svojim zákazníkom vopred prezradiť, akým spôsobom zozbierané dáta spracúva a do akej miery zasahuje do ich súkromia.

Tesco má so zberom dát dlhodobé skúsenosti. Prevádzkuje napríklad vernostný systém, pri ktorom vyhodnocuje správanie rodín pri nákupoch a tieto dáta páruje s meteorologickými a miestnymi informáciami.

SkryťVypnúť reklamu

Systémy s krátkym predstihom upozornia na blížiaci sa nápor v odbyte zmrzliny, grilovacích klobások či iného tovaru.

Informovala o tom britská BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  2. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  3. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  4. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  5. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Kúpele sú liečivý celok, Thermia jeho kráľovná!
  8. VELUX zmapoval kvalitu interiérov slovenských domácností
  1. Odliv mozgov pokračuje. Ako dostať mladých domov?
  2. Máte doma SodaStream? Vymeňte si bombičku pohodlne z gauča
  3. Slovenských tridsiatnikov láka zakladanie fondov
  4. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu
  5. Na krásnom, modrom Jadrane
  6. Bratislavský realitný trh oživí GALVANIA rezidencie
  7. Ako umocniť svoju lásku k Chorvátsku? Vlastným apartmánom!
  8. Nebezpečenstvo používania prekladačov
  1. Lenivá kuchárka: Zdravý obed či večeru uvaríte za pár drobných 11 983
  2. Leto v Rakúsku: Keď vás cisár pozve k stolu 5 480
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 5 285
  4. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 413
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 696
  6. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 1 585
  7. Zodpovedné nakupovanie chráni biodiverzitu pre budúce generácie 1 275
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 1 043
SkryťZatvoriť reklamu