Tesco nasníma vaše tváre, chce cieliť reklamu

Kamera odhadne vek a pohlavie, aby vybrala reklamu, ktorá sa na vás najlepšie hodí.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

LONDÝN, BRATISLAVA. Natankujete do auta benzín a odchádzate k pokladnici, aby ste zaplatili účet. Na reklamnej tabuli pred vašimi očami však pôvodnú reklamu zrazu vystrieda nová. Kamera totiž nasnímala vašu tvár a po analýze veku a pohlavia vybrala takú, ktorá by vás mohla osloviť.

Tesco v Británii zavádza vo svojej sieti čerpacích staníc nový reklamný systém. Využíva technológiu spoločnosti Amscreen, ktorá sa snaží cielene vyberať reklamu podľa toho, kto stojí pred zobrazovacím panelom. Celkovo tak vznikne sieť 450 predajných miest, ktoré novú metódu otestujú.

Článok pokračuje pod video reklamou

„Nejde o novú technológiu. Nevyhodnocujeme, či ľudia reklamu sledujú, nearchivujeme snímky z kamery, neidentifikujeme zákazníkov,“ povedala hovorkyňa spoločnosti. Cieľom je podľa nej iba zamerať reklamu na zákazníkov, ktorí by na ňu mohli zareagovať.

Pri podobných systémoch je kľúčové, ako chránia súkromie ľudí a do akej miery doňho zasahujú. Ak systémy identifikujú podľa tvárí konkrétnych ľudí, zbierajú o nich informácie a naďalej ich spracúvajú spolu s obrazovými dátami, človek si zrejem rozmyslí, v ktorých predajniach bude nakupovať.

Nick Pickles z organizácie Big Brother Watch upozorňuje, že každá firma je povinná svojim zákazníkom vopred prezradiť, akým spôsobom zozbierané dáta spracúva a do akej miery zasahuje do ich súkromia.

Tesco má so zberom dát dlhodobé skúsenosti. Prevádzkuje napríklad vernostný systém, pri ktorom vyhodnocuje správanie rodín pri nákupoch a tieto dáta páruje s meteorologickými a miestnymi informáciami.

Systémy s krátkym predstihom upozornia na blížiaci sa nápor v odbyte zmrzliny, grilovacích klobások či iného tovaru.

Informovala o tom britská BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Je leto, v koalícii si nevedia prísť na meno

Ako sa vyvíjali vzťahy medzi SNS a Most-Híd.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Aj Rusi boli okupovaní, už si to len priznať

Patrili k najväčším obetiam boľševickej diktatúry.

AUTORSKÁ STRANA MICHAELY TERENZANI

Tých, ktorí odišli, svet prijal s otvorenou náručou

Aké by to bolo, len tak sa zbaliť?

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Trasochvost žije na púšti aj v tundre. V Nízkych Tatrách hniezdil na Chopku

V blízkosti ľudí sa zdržuje rád, často hniezdi vo výklenkoch budov-

Podcast Klik

Klik: Slovensko.sk chystá mobilnú schránku a prihlasovanie bez čipu

O elektronických službách štátu.

ARKTICKÝ ZÁPISNÍK

Arktický zápisník: Hroby nekopú a nenarodí sa tu žiadne dieťa

Člen expedície opisuje prvé zážitky.

PODCAST ZOOM

Zoom: Planéta horí, smerujeme ku katastrofe

Ako nezvládame boj s klimatickou zmenou.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 618
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 670
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 039
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 983
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 778
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 698
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 379
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 638
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 395