SME

Profesionálni vodiči sú horší ako robotické autá

Roboautá sú bezpečnejšie, jazda je plynulejšia a šetrnejšia k samotným vozidlám.

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Začalo to ako zvedavý experiment, ktorý mal zistiť, či sa počítače naučia riadiť automobily. Dnes brázdia automobily bez vodičov od spoločnosti Google verejné komunikácie v Kalifornii, Nevade a Floride.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najnovšia z analýz navyše ukázala, že reakcie ľudí za volantom sú omnoho zdĺhavejšie a menej uvážené, ako keď automobil na ceste riadi počítač.

Odhalila, že robotické autá jazdia bezpečnejšie, plynulejšie a šetrným prístupom znižujú opotrebovanie automobilov. A omnoho dôslednejšie dodržiavajú bezpečnostnú vzdialenosť za predchádzajúcim vozidlom.

SkryťVypnúť reklamu

Roboautá sú lepšie

Štúdia vyhodnocovala dáta, ktoré zbierali počítačové systémy. Porovnávala situácie, keď roboautá riadil počítač a keď za volantom sedeli ľudia. Celkovo analytici preskúmali údaje zo státisícov najazdených kilometrov.

„Pri rozhodovaní, ako pri jazde predísť kolíznym situáciám, potrebuje počítač omnoho menej času ako človek,“ povedal na konferencii venovanej robotike Chris Urmson. „Naše automobily jazdia plynulejšie a bezpečnejšie ako skúsení profesionálni vodiči.“

Google venoval posledné roky nielen zdokonaľovaniu systémov autonómneho riadenia, ale intenzívne pracoval aj na novej palubnej doske, aby mal človek prehľad o tom, čomu sa počítačový systém pri riadení venuje.

Upraviť legislatívu

Firma testuje technológiu na cestách od roku 2010 a je v priamom kontakte s výrobcami automobilov. Žiadenz nich však dosiaľ neprejavil záujem o použitie systému vo svojich vozidlách.

SkryťVypnúť reklamu

Automobilky však pracujú na svojich vlastných autonómnych systémoch a pozadu nie sú ani univerzity, ktoré už predviedli niektoré svoje výsledky.

Technológie však na rozmach roboáut nestačia. Štáty musia upraviť legislatívu tak, aby takéto vozidlá mohli vôbec vyjsť na ich cestnú sieť.

Dosiaľ sa tak stalo iba v Kalifornii, Nevade a na Floride, v obmedzených podmienkach prebieha testovanie technológií aj v Británii.

Informoval o tom internetový časopis Technology Review.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 585
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 250
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 142
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 018
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 270
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 866
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 200
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 842
SkryťZatvoriť reklamu