MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Keď v roku 2005 firma Google vyhlásila že nikdy nebude vkladať do výsledkov zobrazovaných vo vyhľadávači grafickú reklamu, všetci to brali ako samozrejmosť. Firma dlhodobo dbá na prehľadnosť výsledkov a jediná forma vkladanej reklamy je textová.
Zdá sa však, že slovo firma predsa len poruší. Vývojári spôsob, ako podporiť tržby novými reklamnými prvkami. Ich snahy neobišli ani vyhľadávač. Hľadajú citlivý spôsob speňaženia priestoru bez toho, aby bol zamorený blikajúcimi textami, poskakujúcou grafikou či pohyblivými videami.
Nový grafický formát, ktorý testuje Google v USA v spolupráci s prvými zákazníkmi, je vizuálnou podporou značiek či produktov. Zobrazuje sa iba vtedy, ak sú vo výsledkoch vyhľadávania na popredných miestach odkazy na konkrétnu firmu.
V takom prípade sa objaví aj grafický prvok, ktorý je akousi hlavičkou štandardného rozcestníka. Google by tak vo finále mohol firmám ponúknuť individuálne schválený reklamný priestor, ktorý by bol určený pre veľké, nadnárodné spoločnosti.
S rastúcou popularitou sociálnych sietí a odlivom reklamy sa musí vysporiadavať nielen Google, ale aj ostatní giganti prevádzkujúci kontextové inzertné siete.
Napísali v novinách The Guardian.