SME

Na pulty zavítal Windows 8.1

Pre niekoho ako bezplatná aktualizácia, pre iných ako produkt so štandardnou cenovkou.

REDMOND, BRATISLAVA. Od dnešného dňa sa na pultoch predajní objavili škatule s operačným systémom Windows 8.1 a zariadenia na ktorých je predinštalovaný.

Microsoft tak definitívne posiela do dôchodku minuloročnú osmičku a ponúka platformu pre tých, ktorí sa budú musieť vysporiadať s ukončením podpory systému Windows XP v apríli budúceho roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kým vlastníci legálnych licencií Windows 8 majú prechod na novšiu verziu bezplatný, ostatní si musia licenciu zakúpiť. Aby boli náklady na prechod k novšej verzii čo najnižšie, používatelia môžu svoje osmičky aktualizovať priamo cez internet, nemusia preinštalovávať aplikácie ani opätovne nahrávať svoje dokumenty.

SkryťVypnúť reklamu

Zložitejšie to bude iba pre tých, čo doposiaľ pracovali s testovacími verziami Windows 8.1. Tí budú musieť podstúpiť preinštalovanie softvérov ktoré používajú.

Vynovený operačný systém prichádza s prehliadačom Internet Explorer 11, novým vyhľadávaním Bing Smart Search, tlačidlom Štart a inovovanou ponukou pre zjednodušené dotykové ovládanie.

Osmičkový rad operačného systému sa snaží používateľom priniesť nový spôsob ovládania, ktorý berie do úvahy aj tablety a notebooky s dotykovým panelom.

Cena pre nové inštalácie je totožná s doterajšou cenou operačného systému Windows 8 - 119 eur za štandardnú verziu, 279 eur za verziu PRO.

Windows 8 vznikol ako operačný systém, ktorý mal firme priniesť tržby z novovzniknutej tabletovej platformy, na ktorú sa firma tešila už od uvedenia sedmičky. V tom čase však ešte neexistovali čipy, ktoré by s primeranou spotrebou dokázali systém prevádzkovať.

SkryťVypnúť reklamu

Očakávaný príliv tržieb sa však nedostavil ani teraz. Microsoft príliš nepresvedčil spotrebiteľov o tom, že Windows je na tablete lepší ako Android či iOS a ani firmy neprejavili zvýšený záujem o nový operačný systém. Záchranou sa javí byť ukončenie podpory systému Windows XP, ktorý bez nových aktualizácií nebude dostatočne zabezpečený pre používanie s prístupom na internet.

Microsoft v súčasnosti prechádza veľkou reorganizáciou a chystá sa využiť potenciál firmy Nokia, ktorú v tomto roku kúpil.

Informovala o tom britská BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 137
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 842
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 306
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 152
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 017
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 813
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 415
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 309
SkryťZatvoriť reklamu