LONDÝN, BRATISLAVA. Pokúšate sa odoslať cez internet formulár a namiesto výzvy na vylúštenie pokrčeného textu z kontrolného políčka vás čaká zábavná minihra.
Posypte napríklad zemiakové halušky májovou bryndzou alebo nabaľte horárovi do batôžka konzervy.
Aj takéto jednoduché hry, v ktorých stačí premiestniť objekty v kontrolnom políčku z jedného miesta na druhé, môžu byť dostatočným dôkazom toho, že pri počítači sedí živá osobnosť a nie programový automat.
Londýnski vývojári dúfajú, že ich nový systém PlayCaptcha by mohol pobaviť ľudí a vytvoriť reklamný priestor pre inzerentov. Pokrčené číslice a písmená by radi nahradili drobnými zábavkami, ktoré môžu prevádzkovateľom internetových stránok zarábať peniaze.
Odhaduje sa, že denne ľudia na internete vylúštia až 300 miliónov textových rébusov, pri ktorých presedia 150-tisíc hodín. Niektorí bez spoločenského úžitku, iní nevedomky pomáhajú nadnárodným gigantom pri rozoznávaní textov nasnímaných z kníh či panoramatických fotografií ulíc.
Trojica inovátorov z mladej londýnskej firmy Future Ad Labs vyskúšala svoj nápad na tisíckach používateľov a snažila sa zistiť, ako sa im myšlienka pozdáva. Ich prvá skúsenosť bola pozitívna, lepšia ako pri písmenkových kvízoch. Hravá, nevtieravá a nenáročná kratochvíľa môže zaujať.
Úspech tohto projektu závisí na tom, do akej miery sa podarí ochrániť ľudí pred agresívnou reklamou.
Informoval o tom internetový časopis Silicon Republic.