PEKING, BRATISLAVA. Lenovo, ktoré sa presadilo na svetových trhoch po kúpe počítačovej divízie firmy IBM, chce údajne zopakovať tento scenár. Firma zvažuje odkúpenie HTC, aby sa jej otvorili svetové trhy pre odbyt smartfónov.
HTC, ktoré bolo ešte pred časom významným hráčom na trhu, stráca každoročne svoju pozíciu. Slabé inovácie a narastajúca obchodná sila rivalov ťahajú firmu ku dnu.
Stále je však etablovaná na svetových trhoch a drží značku, ktorá je známa medzi verejnosťou a má zazmluvnené vzťahy s mobilnými operátormi a obchodnými partnermi.
Z tohto dôvodu uvažuje Lenovo o odkúpení spoločnosti s tým, že obchodná značka HTC zostane zachovaná.
Firma by tak mohla znásobiť odbyt svojich smartfónov, ktoré v súčasnosti predáva takmer výhradne na svojom domácom trhu. Mobily z výrobných liniek firmy by vďaka novým príležitostiam mohli zaplaviť Ameriku, Európu a zvyšok sveta. HTC má navyše vo svojom portfóliu množstvo mobilných patentov.
Lenovo každoročne silnie a z firmy, ktorá dominovala na čínskom trhu, sa postupne stal silný svetový hráč. Vzájomné rokovania oboch firiem prebiehajú v súkromí, médiá o ich obsahu neinformujú.
Informoval o tom magazín Digital Trends.