REDMOND, BRATISLAVA. Ak sa ku svojmu používateľskému účtu u Microsoftu neprihlásite po dobu deviatich mesiacov, firma ho uzatvorí a pripraví na opätovné použitie. Vďaka tomu sa do obehu dostávajú účty, ktoré ich pôvodní vlastníci prestali používať.
Deje sa tak priebežne. Microsoft po zatvorení účtu čaká ďalšie tri mesiace, potom dáta používateľa z cloudu vymaže a uvoľnený názov vyradí. Môže sa tak stať, že ak si zaregistrujete nový Live ID či Outlook účet, budú vám naň prichádzať správy ktoré boli určené pre niekoho iného.
Mazaním účtov chce firma odľahčiť databázy a diskový priestor. Za podobný krok si vyslúžila mnoho kritiky internetová firma Yahoo. Pri hromadnom čistení a recyklácií používateľských účtov sa nakopilo množstvo prešľapov, ktoré odhalili novým používateľom účtov súkromie predchádzajúcich vlastníkov.
Google má prísnejšie pravidlá. Svoj cloud a databázy upratuje taktiež, opustené identifikátory však zostávajú naveky uzamknuté. Firma nepovoľuje registrovať účty s názvami, ktoré v minulosti existovali. Bez ohľadu na to, či zostali bez použitia rok alebo omnoho dlhšie.
Horúca diskusia okolo problémov Yahoo otvára cesty k riešeniu, ktoré by mohlo v budúcnosti pomôcť všetkým prevádzkovateľom veľkých služieb.
Ak by vznikol jednotný štandard pre dátumové overovanie existencie účtov, každý z externých partnerov by dokázal pri odosielaní správ zistiť, či na cieľovej adrese skutočne zastihne človeka, ktorého chce osloviť.
Informoval o tom magazín Mashable.