MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Volá sa Hummingbird a snaží sa pochopiť, čo presne hľadáme. Nový algoritmus sleduje sekvenciu vyhľadávaní, aby dokázal odhadnúť, čo od neho chceme.
Nie samotný hlasový vstup, ale spôsob jeho používania posúva vyhľadávač od Google vpred. Ak ho slovom požiadate o informácie Eiffelovej veže v Paríži, pri ďalšej otázke na výšku už musí byť zrejmé, že máte na mysli práve túto stavbu.
A ak budete chcieť vidieť fotografie zo stavby alebo rekonštrukcie, požiadavka nie je zameniteľná s inou.
Ľudia si pripadajú zvláštne, ak majú s vyhľadávačom komunikovať technickými frázami. Hummingbird by mal následnosti dopytov rozumieť a pospája ich dohromady.
Nová technológia by mohla z hlasového vyhľadávania spraviť dialóg. Postupnými príkazmi sa výsledky hľadania pretriedia, skonkretizujú alebo usmernia. To doposiaľ nebolo možné.
Do akej miery sa nová technológia premietne do textového vyhľadávania, nie je úplne jasné. Isté však je, že Google sa snaží hlasové vyhľadávanie v internetovom prehliadači spresniť aj na desktope.
Vo svojej podstate sa však mení aj zoraďovanie výsledkov pri vyhľadávaní. Čoraz vyšší dôraz kladie algoritmus na relevantnosť výsledkov, ako na obsah kľúčových slov vložených pri vyhľadávaní. Snaží sa používať informačné modely, ktoré mapujú zozbieranú históriu hľadaní a uprednostnené kliky na výsledky.
Informovala o tom britská BBC.