SUNNYWALE, BRATISLAVA. Malo to byť veľké upratovanie cloudu, pri ktorom mohli používatelia služieb Yahoo získať účty, ktoré už roky nik nepoužíva.
Po dôkladnom vyčistení a pod dohľadom nástrojov, ktoré ustrážia súkromie bývalých vlastníkov. Akoby boli opäť nové.
Skutočnosť je však iná. Niektorí používatelia začínajú upozorňovať na to, že čosi nie je v poriadku.
„Viem meno, adresu a telefónne číslo predchádzajúcich používateľov," opisuje svoje skúsenosti podľa The Verge Tom Jenkins.
"Viem, do ktorej školy chodí ich dieťa, poznám posledné štvorčíslie ich sociálneho poistenia a dokonca viem, že minulý týždeň mali prehliadku u očného lekára a dostali pozvánku na svadbu svojich priateľov“.
Podobné ohlasy sa objavujú čoraz častejšie. Zdá sa, že Yahoo podcenilo svoje možnosti a záujem ostatných poskytovateľov internetu. Niektoré informácie smerujú do nesprávnych rúk.
Yahoo prideľuje uvoľnené účty po 30 dňovej odstávke, počas ktorej odhlasuje všetky hromadne zasielané e-maily.
Pripravilo rozhranie, ktoré Facebooku či ktorejkoľvek inej službe umožňuje zistiť, či ide o pôvodný alebo opätovne pridelený účet. To im dáva možnosť zistiť, či ho možno v konkrétnej veci považovať za dôveryhodný alebo nie.
Pomôcť by mohlo tlačidlo „Tento e-mail nie je môj“. Na jediné kliknutie by mohol automat odpovedať odosielateľovi, že cieľová adresa už nie je platná.
Informoval o tom magazín The Verge.