LONDÝN, BRATISLAVA. Volá sa Hudl a má do domácností prepašovať digitálny obsah od Tesca. Britská maloobchodná sieť prichádza s novým tabletom, ktorý je previazaný s portfóliom elektronických služieb firmy. Možno dorazí aj na Slovensko.
S parametrami, ktoré sa v mnohom neodlišujú od iPadu mini či Nexusu 7, budí pozornosť hlavne cenou. Na visačke je suma 119 libier (141 eur), zákazníci s dostatkom bodov na svojej klubovej karte ho však môžu kúpiť za 60 libier (71 eur).
Má 7-palcový displej s rozlíšením 1400x900 bodov, štvorjadrový procesor, 16-gigabajtové úložisko a dvojicu kamier s rozlíšením 3 a 2 megapixely. Vybavený je štandardnou WiFi konektivitou, má GPS, Bluetooth 4.0 a MicroHDM port pre pripojenie k televíznej obrazovke. Batéria na jedno nabitie poskytne 9 hodín prevádzky.
Beží na ňom najnovšia verzia Androidu v ktorom je predinštalovaná aplikácia Tesco Launcher, ktorá sprístupňuje online archív multimédií ktoré firma predáva cez službu Blinkbox ktorú pred časom kúpila. Dostupný je aj štandardný obchod Google Play.
Tesco prichádza s ponukou v čase, keď čoraz viac spotrebiteľov siaha po tabletoch. Menšie tablety viaceré firmy nepredávajú s cieľom vyrobiť zisk. Napríklad Amazon predáva svoje zariadenia za cenu, ktorá kryje iba náklady súvisiace s výrobou, prepravou a servisom. Tržby generuje obsah, ktorý si ľudia cez ne kupujú – či už ide o hudbu, knihy alebo filmové tituly.
Tesco si novým produktom otvára cestu k tomuto elektronickému trhu. Či sa Hudl objaví aj na pultoch slovenských predajní zatiaľ oficiálne nepotvrdilo. Slovenská pobočka Tesca si však na našom trhu registrovala ochrannú známku Hudl.
Informovala o tom britská BBC.