AMSTERDAM, BRATISLAVA. Kým sa na obrazovkách z internetovej káblovky Netflix objaví seriál Prison Break, vo firme prebieha dlhé rozhodovanie o tom, aký digitálny obsah spoločnosť nakúpi.
Namiesto toho, aby agentúry sledovali respondentov a ich obľúbené programy či filmy, tím firemných analytikov sa poobzerá po serveroch s pirátskym obsahom. Z nich dokáže vyčítať popularitu jednotlivých programov a vybrať tie, ktoré by v ich ponuke mohli mať úspech.
Je to praktické nielen na domácej pôde, ale aj pri príchode na nové trhy. Svoju osvedčenú taktiku prezradila firma s príchodom na holandský trh. Z torrentov a pirátskych serverov možno vyčítať intenzitu a početnosť sťahovaní a jednotlivé jazykové mutácie pomáhajú identifikovať cieľové trhy.
Práca so živými dátami z internetu je presnejšia ako vyhodnocovanie odpovedí respondentov. Pomáha firme a nesie so sebou neočakávanú zásterku legalizácie. Ľudia sedia pred televízorom namiesto toho, aby nelegálne kópie sťahovali z internetu.
Štúdia odhalila, že po vstupe Netflixu na kanadský trh poklesla premávka na torrentoch o 50 percent. Ľudia sa dostali k obsahu pohodlnejšou cestou. To znamená viac tržieb pre tvorcov a menej starostí s pirátmi.
Informovala o tom britská BBC.