CUPPERTINO, BRATISLAVA. Kým verejnosť očakáva predstavenie vynoveného špičkového iPhonu a nový odľahčený model pre spotrebiteľov, ktorí majú hlbšie do vrecka, Apple v tichosti pracuje na niečom "väčšom".
Tvrdí to Wall Street Journal, ktorý sa odvoláva na dôveryhodné zdroje. Konštruktéri sa pohrávajú s myšlienkou navrhnúť modely s väčšími displejmi. Kým súčasným štandardom iPhonov je 4-palcová uhlopriečka, zákulisné zdroje hovoria o 4.8 a 6 palcoch, ktoré by mohli upútať náročnejších používateľov.
Podobné modely v minulosti priniesli na trh iní výrobcovia, Apple sa však dlhodobo držal svojej línie, ktorú pôvodne strážil ešte Steve Jobs. Bol presvedčený o tom, že iPhone by nemal mať väčšiu uhlopriečku ako 3,5 palca a nepozdávala sa mu ani myšlienka tabletu s malou uhlopriečkou.
Informácie naznačujú, že Apple začína čoraz intenzívnejšie bojovať o spotrebiteľov a dlhodobé predsavzatia a línie už nie sú až také dôležité, ako kedysi. Pre firmu je dôležitý rast - a ten sa jej bez rozšírenia ponuky nepodarí zaistiť.
Súperi vďaka popularite Androidu neustále rastú a nebránia sa ani produktom, ktoré na prvý pohľad vyzerajú ako okrajové. Príkladom je čerstvo predstavený Galaxy Note 3 od Samsungu s uhlopriečkou 5,7 palca.
Obchodná taktika firmy Apple zatiaľ nie je zrejmá a nie je jasné, či pôjde Apple cestou inovácie svojho produktu, alebo spotrebiteľom ponúkne niekoľko uhlopriečok súčasne. Dodávatelia komponentov však hovoria o tom, že testujú nové displeje s veľkými uhlopriečkami pre Apple a vývoju sa venuje aj firma samotná. Obzvlášť 4,8-palcová uhlopriečka je stredobodom dopytu.
Firme Apple sa v posledných rokoch vyčíta, že stagnuje a už nie je taká inovatívna, ako kedysi. Akoby sa čoraz menej prestávala odlišovať od konkurentov na trhu, čo by ju mohlo v dlhodobnejšom meradle stáť práve stratu postavenia na trhu. Šomrú aj akcionári, ktorí sú nespokojní s pomalým napredovaním.
Informoval o tom Wall Street Journal.