SUNNYVALE, BRATISLAVA. Čo majú spoločné David, Maria a Superman? Kedysi v začiatkoch fungovania služieb Yahoo si účty s takýmito názvami zaregistrovali nováčikovia, aby sa zoznámili s novou poštovou službou. V priebehu rokov sa však stali opustenými, bez akéhokoľvek využitia.
Dnes Yahoo začína ďalšiu etapu svojho recyklačného programu. Vo veľkom upratovaní firma vyčistila zo svojho cloudu opustené dáta a uvoľnené názvy účtov postupne pripravuje pre opätovné použitie. Kto mal o opustené kontá záujem, mal do 7. augusta vyplniť na webe svoj zoznam želaní.
V týchto dňoch ich Yahoo začína plniť a prideľuje záujemcom účty, o ktoré si zažiadali. Firma postupuje metódou kto sa ozval prvý, ten svoj nový účet dostane. Kto v priebehu 14 dní od avíza registráciu nevykoná, automaticky tak posúva uvoľnený názov ďalšiemu záujemcovi.
Tí čo nestihli v časovom limite svoj zoznam želaných názvom zostaviť, urobiť tak môžu i teraz. Yahoo však za vytvorenie zoznamu s piatimi položkami pýta poplatok vo výške 1,99 dolára. Ten bude párovať s uvoľnenými účtami v priebehu nasledujúcich troch rokov.
Yahoo je prvou z firiem, ktorá sa pustila do rozsiahleho upratovania a jej aktivity vyvolali záujem užívateľov internetu. Či sa do podobného „výpredaja“ pustia aj ostatní internetoví giganti, nie je známe.
Informoval o tom magazín Mashable.