WASHINGTON, BRATISLAVA. Po dlhej odmlke sa Yahoo v Spojených štátoch vracia na prvú priečku v návštevnosti webov. Počtom návštevníkov predbehlo Google, Microsoft i Facebook. Reorganizácia a modernizácia služieb, ktorej sa firma venuje v poslednom roku, začína prinášať výsledky.
Naposledy sa firma z prvej priečky tešila v máji roku 2011. Podľa agentúry comScore však teraz Yahoo napočítaliviac ako 196 miliónov unikátnych návštevníkov. Google tak poklesol na druhú priečku so 192 miliónmi, Microsoft sa drží na stabilných 179 miliónoch a Facebook 142 miliónoch.
Úspech analytici pripisujú vedeniu spoločnosti Marissou Mayerovou, ktorá od júla minulého roka spustila ozdravný program firmy, výrazne zasiahla do freemailových služieb Yahoo a uskutočnila niekoľko akvizícií s cieľom prinavrátiť Yahoo na prvú priečku.
Vo svetovom meradle má však firma vážne problémy a musí uskutočniť ešte mnoho úprav, aby svojim vyhľadávačom dostihla konkurenčný Google.
Výsledky vyhľadávaní nerešpektujú regionálne rozdiely a neuprednostňujú domáce zdroje, takže náhodní používatelia vyhľadávania nedostanú vo výsledkoch tie stránky, ktoré v skutočnosti hľadajú.
Výsledky návštevnosti Yahoo pritom v budúcnosti pravdepodobne porastú. comScore totiž do skupiny Yahoo nezarátava službu Tumblr, ktorú firma kúpila.
Informoval o tom magazín Digital Trends.