MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Hľadáte informácie cez Google a pri pohľade na stručné výpisky z nájdených webov máte pocit, že všetky hovoria to isté. Iba preto, že vyhľadávač skrátil zobrazovaný text na minimum. Toto sa v najbližšej dobe zmení.
Google pri svojej analýze odhalil, že približne každé desiate vyhľadávanie uskutoční človek, ktorý očakáva omnoho viac ako iba útržky, ktoré mu nedávajú dostatočný prehľad.
Preto internetový gigant zostavuje rebríček hesiel, pri ktorých vyznačí vo výsledkoch vyhľadávania odkazy, čo povedú k detailným textom rozoberajúcich problematiku do hĺbky. To pomôže rýchlejšie zvoliť detailné zdroje tým, ktorí hľadajú viac informácií.
Google zatiaľ neprezradil, ako bude určovať heslá a zdroje, ktoré takýmto spôsobom zvýrazní. Je však presvedčený o tom, že čo každému desiatemu používateľovi zefektívni jeho vyhľadávanie ako hlavný nástroj, to zvyšným deviatim pomôže v prípade záujmu ako doplnok.
Informoval o tom denník Hindustan Times.