BRATISLAVA. Spustíte si jednu z testovacích aplikácií pre zistenie výkonu v hrách, no výsledok bude lepší ako v skutočnosti. Samsung si pri svojom smartfóne Galaxy S4 totiž pomáha malou fintou.
Pre lepší výsledok
Kým pri hraní hier pracuje grafický čip na maximálnej frekvencii 480 MHz, v prípade spustenia jedného z mnohých testov na meranie výkonu sa táto frekvencia zvýši na 533 MHz. Tým smartfón získa lepší výsledok ako porovnateľne vybavené konkurenčné zariadenia.
Netradične sa chovajú aj procesorové jadrá, ktoré si po spustení aplikácie celý čas zachovajú maximálnu frekvenciu. Pritom použité čipy sú navrhnuté s ohľadom na čo najväčšiu úsporu a frekvenciu znižujú vždy, kedy to je možné.
Na tieto zistenia Samsung reagoval vyhlásením, že v smartfóne Galaxy S4 nepoužívajú žiadne nástroje na zvýššnie výkonu v testoch a grafický čip môže pracovať až na zistenej frekvencii 533 MHz.
Redaktori serveru Anandtech ale analýzou našli v jednej zo základných systémových aplikácií zaznačené výkonnostné profily pre testovacie aplikácie AnTuTu, Quadrant či Benchmark Pi.
Aj v minulosti
Neštandardné zvýšenie výkonu v testoch ale nie je novinkou. Nie je to tak dávno, čo si v mobilnom segmente prilepšoval Intel a ak sa pozrieme do minulosti, nájdeme tu veľké prehrešky výrobcov grafických čipov.
Ich pôvodná snaha o nepovolené zjednodušenie zobrazených scén a objektov bola prijatá negatívne. Firmy sa z toho poučili a teraz sa snažia vývojárom pomáhať priamo už pri vzniku hier.
V chovaní smartfónu od Samsungu ale nemusí ísť o veľký podvod. Výrobca sa len snaží zaručiť, že počas testov bude hardvér využitý vždy na maximum. Škoda, že výkon v hrách ho už nezaujíma.
Na problém upozornil server Anandtech