BIRMINGHAM, BRATISLAVA. Porsche, Audi, Bentley, Lamborghini či ostatné autá vyrábané automobilkou Volkswagen – všetky majú čosi spoločné. Pred neoprávneným naštartovaním ich chráni elektronický mobilizér s čipmi Megamos Crypto.
Bezdrôtová RFID komunikácia využíva 96-bitový kľúč, utajený šifrovací algoritmus a sled náhodných otázok a odpovedí, ktoré doposiaľ považovali za bezpečné. No možno nie sú.
Nesmú hovoriť
Trojici akademikov z Británie a Holandska sa podarilo imobilizéry pokoriť. Objavili spôsob, ktorým je možné bez znalosti identifikátorov prelomiť ochranu v ktoromkoľvek automobile.
Svoju prácu sa chystali predstaviť v auguste na konferencii Usenix Security Symposium, ktorá sa každý rok vo Washingtone venuje bezpečnosti.
O svojich zisteniach s predstihom informovali výrobcu, ktorý ich požiadal o prezentáciu materiálu v takej forme, ktorá zabráni útokom na automobily. Automobilky žiadali vynechať kódy, ktoré sú pre odomykanie kľúčové.
Po tom, čo akademici odmietli takúto prezentáciu pre zníženie hodnoty ich výskumu, výrobcovia sa obrátili na súd. Ten vydal predbežné opatrenie, ktoré na akademikov uvalilo mlčanlivosť. Z obáv zo škôd, ktoré by mohlo spôsobiť prezradenie chyby.
Problémy pre majiteľov áut
Kým akademici tvrdia, že majú za sebou seriózny výskum, ktorý žiada publikovanie výsledkov, automobilka sa bráni ochranou majetku. Majitelia luxusných a drahých automobilov by sa zo dňa na deň ocitli v ohrození.
Britské súdy už predbežné rozhodnutie vydali. Aká je situácia v Holandsku, nie je známe. Možno sa predsa len na verejnosť informácia dostane.
Informoval o tom magazín The Guardian.