Za jeho úspešným príbehom stojí nespokojnosť. Keď si v 50. rokoch kúpil mladý študent prestížnej univerzity MIT Amar Bose (2.11.1929 – 12.7.2013) drahé reproduktory, s výsledným zvukom nebol vôbec spokojný. Vášnivý poslucháč klasiky sa vtedy zamyslel, ako by do svojho domova mohol preniesť zvuk, aký počul v koncertných sálach.
Tam niekde siahajú korene slávnej firmy Bose, ktorá je dnes pre niektorých synonymom luxusu a vynikajúceho ozvučenia, kým pre iných drahou a imidžovou záležitosťou.
Amar Bose nebol typickým obchodníkom. Narodil sa do rodiny indického imigranta a už ako tínedžer pomáhal rodine tým, že opravoval rádiá. Na bostonskej MIT vyštudoval elektroinžinierstvo, získal doktorát a dokonca tam takmer 45 rokov aj vyučoval.
Spojením biznisu a výskumu spôsobil vo svojom odbore prevrat. Bose pochopil, že v koncertnej hale sa väčšina zvuku odráža od stien a k poslucháčovi sa dostáva nepriamo. Už v 60. rokoch preto dostal reproduktory do dnešnej podoby a vymyslel tiež slúchadlá, ktoré tlmia okolitý šum.
Boseho nekonvenčnosť sa prejavila aj v obchode. Odmietal napríklad, aby firma vstúpila na burzu. „Nechcem druhý dom. Mám jedno auto a to mi stačí. Šťastným ma nerobia tieto veci, ale to, že môžem premýšľať o svojich nápadoch,“ povedal ešte v 90. rokoch pre Sunday Times.