LONDÝN, BRATISLAVA. Prídete k pokladni, avšak namiesto ukladania tovarov na pás sa postavíte na miesto, ktoré zvyčajne patrí zákazníkovi až po zaplatení. Kým predavačka vykladá vaše tovary z košíka, vy ich na druhom konci pásu vkladáte do tašiek. Bez toho, aby musel niekto ručne snímať kódy.
Briti testujú v predajniach reťazca Asda nové zariadenie s názvom Rapid Scan, ktoré dokáže z tovaru zosnímať etikety s kódmi z ktoréhokoľvek miesta. Či je štítok na spodnej strane, na niektorom z bokov, alebo na vrchu, bez akejkoľvek manipulácie skener s 360-stupňovým výhľadom nájde to správne miesto a tovar zapíše do nákupného zoznamu.
Stačí len zaistiť, aby boli tovary naukladané jeden za druhým. S malou medzerou medzi nimi.
Šikovná predavačka dokáže s takýmto pomocníkom nasnímať za minútu až stovku tovarových položiek namiesto zvyčajných tridsať. Vďaka tomu by sa mohlo skrátiť čakanie zákazníkov. Prvé skúsenosti z prevádzky naznačujú, že všetko sa vyvíja správnym smerom.
Nové skenery si rozumejú s existujúcimi pokladnicovými systémami, žiadajú však úpravu pracoviska. Pokladníčka už nesedí na stoličke pri skeneri a klávesnici, ale obsluhuje nákupný košík zákazníka, aby z neho vyložila tovar na pás. Potrebuje tak otvorený priestor s voľnosťou pohybu.
Nová technológia môže zmeniť aj samoobslužné pokladne, pri ktorých by sa zákazníci mohli zúčtovať podstatne rýchlejšie. Britské štatistiky uvádzajú, že kupujúci strávia mesačne čakaním približne 53 minút času a že máloktorý zo zákazníkov je ochotný čakať viac ako 4 minúty.
Informoval o tom denník The Telegraph.