LONDÝN, BRATISLAVA. Analytici im predpovedajú úspešnú budúcnosť. Inteligentné náramkové hodinky sa zrejme v najbližších rokoch stanú jedným z najpredávanejších sortimentov elektroniky.
Spájajú totiž v sebe technológie, životný štýl ale aj módu. Zapadajú do ekosystému elektroniky, ktorú každodenne používame.
Prichádzajú veľkí hráči
Súčasným trhovým lídrom sú hodinky od firmy Pebble Technology. Aj keď je to jednoduchý moedl, firme sa podarilo odhaliť, po čom spotrebitelia túžia. Kým Sony a Motorola svojimi hodinkami nezaujali, Pebble sa stali módnym hitom. Do konca tohto roka sa predá približne pol milióna kusov.
S nástupom firiem Apple, Google, Microsoft a Samsung na novovzniknutý trh sa však mnohé zmení. Silné firmy s ohromným vývojárskym potenciálom a lojalitou klientov dokážu rozhýbať trh.
Analytici zo skupiny Canalys odhadujú, že v priebehu budúceho roka sa predá viac ako milión hodiniek - a to bude iba slabý začiatok prichádzajúceho boomu.
Inteligentné hodinky však nenahradia smartfóny. Stanú sa doplnkom techniky a prinesú okrem módneho faktoru aj funkcie, ktoré umožnia pasívny príjem informácií pohľadom na displej.
Malé displeje
S prepojením na webové služby sa z hodiniek stanú malé informačné panely, ktoré vám prezradia všetko, čo potrebujete vedieť.
Od obedného menu v podnikovej jedálni, ktoré sa vám zobrazí hodinu pred obednou prestávkou, až po počasie pri rannom odchode do práce. S hodinkami príde nová používateľská skúsenosť, ktorá by sa mohla stať hybnou silou ich predaja.
Do karát hrá aj podstatne nižšia cena v porovnaní so smartfónmi. Majú totiž jednoduchšie komponenty, slabší hardvér a viac priestoru pre dizajn.
Informoval o tom austrálsky server News.com.au