SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Navštívite webovú stránku s nelegálnym obsahom a vo vašom prehliadači sa zobrazia desiatky reklám.
Takto na vás zarábajú prevádzkovatelia stránok, aby mohli financovať svoje servery. Čím obľúbenejšie ich weby sú, tým viac za objemy prenesených dát musia platiť.
Čoskoro sa toto pravidlo stane minulosťou. Najväčší prevádzkovatelia internetových inzertných systémov sa zhodli, že sporné weby od reklamných zárobkov odstrihnú. Na spoločnej taktike sa dohodli firmy Yahoo, AOL, Microsoft, Google, 24/7 Media, Adtegrity, Conde Nast a SpotXchange.
Stalo sa tak na podnet vládneho koordinátora pre presadzovanie práv duševného vlastníctva, ktorý je v kontakte so záujmovými združeniami autorských zväzov a vydavateľstiev.
Nová iniciatíva má oslabiť internetový čierny trh, ktorý bude musieť hľadať nové zdroje financovania. Ak by sa v prípade núdze rozhodol zaviesť predplatné pre používateľov služieb, prevádzkovatelia by sa dali právne ľahšie trestať.
Inzertné siete vytvoria spoločný systém, v ktorom budú dotknuté firmy a vydavateľstvá ohlasovať porušovanie svojich autorských práv prevádzkovateľmi webov. Ak sa to ukáže ako pravda, jediným kliknutím bude zablokované zobrazovanie reklamy na serveroch bez ohľadu na to, cez ktorú z členských sietí tečú reklamy.
Zatiaľ nik netuší, akú účinnosť toto opatrenie bude mať. Je však zrejmé, že firmy neustále hľadajú voči pirátom nové zbrane, ktorých poslanie sa míňa s účinkom.
Informovala o tom BBC.