CUPPERTINO, BRATISLAVA. Zaplatíte mesačné predplatné prémiovej káblovky, sadnete si k sledovaniu a v momente, keď sa z obrazovky na vás začne valiť reklama, stlačíte tlačidlo pre jej preskočenie. Program pokračuje ďalej a vy viete, že ste práve ušetrili 15 minút času.
Kým nerušene sledujete program ďalej, na serveroch prevádzkovateľa sa vytvorí účtovný záznam o tom, že ste reklamu preskočili. Peniaze, ktoré zaplatíte za každú preskočenú reklamu, potom systém rozdelí medzi prevádzkovateľa káblovky a vysielateľa sledovaného kanála.
O novej technológii, ktorú vyvíja Apple pre svoju Apple TV a káblových operátorov, informovali zákulisné zdroje. Vytvoriť má nový obchodný model, ktorý umožní spotrebiteľom rozhodnúť sa, či si za sledovanie programov budú priplácať sledovaním reklamy, alebo mikroplatbami zo svojho účtu u káblového operátora.
Technológia, ktorá by sa mohla stať pre svoju atraktívnosť odvetvovým štandardom, ráta s možnosťou nasadenia pri všetkých programoch, ktoré sú vysielané zo záznamu a šírené cez IP sieť. Aby systém fungoval, potrebná je súčinnosť na oboch stranách.
V minulosti sa už objavilo niekoľko produktov, ktoré divákom umožnili vyhýbať sa reklamám. TiVo či ReplayTV ponúkali túto možnosť pred desiatimi rokmi. A spoločnosť Dish vyvinula technológiu Hopper, ktorá mala podobnú funkcionalitu.
Tieto pokusy však narazili na odpor vysielateľov, ktorí z toho nemali žiadny osoh. Apple chce preskakovanie reklám kompenzovať platbami.
Informoval o tom magazín Cnet.