SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Nazriete na displej mobilu či tabletu a pred očami sa vám objaví všetko o čom by ste mali vedieť. Na jednom mieste bez toho, aby ste museli ubiehať ku každodenným spravodajským zdrojom.
Facebook už viac ako rok pracuje na projekte s pracovným označením Reader, ktorý by mal pritiahnuť pozornosť používateľov natoľko, aby pri službách Facebooku strávili viac času ako doposiaľ. To firme ponúkne priestor pre inzerciu, ktorou si vylepší svoje hospodárenie.
Rozpracovaná služba nie je rivalom RSS čítačky Google Reader, ktorá definitívne vypadla z portfólia firmy. Skôr ide o projekt podobný sociálnej čítačke Flipboard, ktorá v súčasnosti zastrešuje 50 miliónov používateľov. So základňou Facebooku má však novinka šancu na úspech.
Facebook v poslednej dobe predstavil niekoľko drobností, ktoré s projektom Reader môžu súvisieť. Ide aj o nedávno predstavené hashtagy, ktoré prepájajú spravodajský obsah v sociálnej sieti bez ohľadu na to, či sa tvorcovia príspevkov medzi sebou poznajú alebo nie.
Zatiaľ nie je zrejmé, kedy bude služba spustená pre verejnosť. Isté však je, že Facebook sa vydal smerom kopírovania úspešných projektov, ktorých myšlienku znásobuje silnou používateľskou základňou.
Informoval o tom servis AppAdvice.