SAN JOSE, BRATISLAVA. Yahoo výrazne modernizuje svoju službu Flickr, ktorá je úložiskom pre fotografie používateľov. Spoločnosť teraz predstavila vynovené a prehľadnejšie používateľské rozhranie.
Na prvom mieste sú fotografie. Doplnkové údaje sa stiahli do úzadia, aby snímky vyvolávali viac emócií. Detaily sa odhaľujú až po tom, čo používateľ siahne po detailnejšom zobrazení.
Výsledkom je vzhľad, ktorý možno popísať jediným slovom – fotocentrický. Akoby zastaraný Flickr vstúpil do novej epochy, ktorej dizajnové prvky všetci intenzívne používajú.
Spolu s novým používateľským rozhraním sa zmenili aj pravidlá používania služby. Prevádzkovateľ výrazne navýšil kapacitu úložiska pre používateľov, ktorí pristupujú k službe bezplatne.
Každému z nich ponúka priestor s kapacitou jedného terabajtu. To je dostatok priestoru pre celoživotnú zbierku fotografií vo vysokom rozlíšení. Doposiaľ si za vyššie kapacity úložného priestoru museli fotonadšenci priplácať.
Zlepšilo sa i naviazanie na sociálne siete, takže zdieľanie snímok na Twitteri, Facebooku, Pintereste, Tumblri a iných je jednoduchšie ako doposiaľ.
Vynovené používateľské rozhranie bude dostupné aj pre používateľov smartfónov s Androidom. Yahoo jednoducho chce oživiť Flickr tým, že ho ukáže aj používateľom, ktorí služby z jeho portfólia nepoužívajú.
Informoval o tom magazín DigitalTrends.