AKTUALIZOVANÉ 9:00

Yahoo dá za mikroblog Tumblr vyše miliardu dolárov

Tumlbr, jeden z najúspešnejších internetových startupov so sídlom v New Yorku, začal len prednedávnom generovať obrat z reklamy.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - TUMBLR)

SAN JOSE, BRATISLAVA. Yahoo kupuje firmu, ktorá za 6 rokov nazbierala viac ako 100 miliónov používateľov, ale nenašla cestu k efektívnemu speňaženiu tohto potenciálu.

Tumblr – blogovacia služba s prvkami sociálnych sietí – sa stane za 1,1 miliardy dolárov súčasťou portfólia firmy Yahoo.

Yahoo sa aktívne zúčastňuje premien, ktoré sú pre internetový technologický trh fenoménom posledných rokov. Ide o ľudí a nie o technológie. Kto má pravidelných návštevníkov, má pod palcom aj trh na predaj reklamného priestoru.

Napodobňovať je jednoduché, treba zaujať

Väčšina moderných služieb na internete nie je po technologickej stránke výnimočná a každá z nich má tisíce menej úspešných či neúspešných klonov.

Napodobiť ich je jednoduché. Aby však používateľov zaujali natoľko, aby sa v miliónových počtoch pripájali k ich používaniu je záležitosťou marketingu a módy.

Nikoho preto neprekvapí, že novozaložené startupy so sviežim prístupom k trhu získavajú hordy používateľov svojich nových služieb jednoduchšie ako "dinosaury", ktorí pôsobia na internete od doby jeho vzniku.

Niektoré služby sa vyšvihli vďaka pružnému prepojeniu s mobilným svetom smartfónov, iné mali možno len šťastie že zaujali médiá a používateľov natoľko, že sa rozhodli pre ich používanie.

Tak ako nakupuje Yahoo, služby s potenciálom rastu kupuje i Facebook, Google, Microsoft či ktokoľvek iný.

Plány neprezradili

Yahoo zatiaľ svoje plány s ďalším prevádzkovaním služby Tumblr neprezradilo. Je teda otázkou, či citlivo zachová jej charakter, alebo ju začne intenzívne prepájať so svojim portfóliom služieb. Mnohí analytici sa však na kúpu pozerajú s odstupom.

Yahoo potrebuje podporiť svoj rast a Tumblr je atraktívnou cestou k dosiahnutiu cieľa. Nik však dopredu nevie odhadnúť, či sa firme podarí zmeniť ekonomický model služby, ktorá má veľmi slabý ziskový potenciál.

Pripomína to tak trochu situáciu, keď Google kúpil službu YouTube, ktorá je atraktívna pre milióny používateľov nielen pre možnosť publikovania svojich videí, ale hlavne pre sledovanie bezplatného obsahu.

A to je problém, pokiaľ treba nastaviť obchodný model tak, aby služba prinášala peniaze do firemnej kasy.

Informoval o tom denník The Australian.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Téma: Sociálne siete


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Ako si postaviť šarkana a lietať s ním podľa fyziky?

Šarkany sú obľúbenou jesennou zábavou.

Briti vydražia osobné veci Stephena Hawkinga, výťažok pôjde na charitu

Dražiť sa bude aj jedna z piatich kópií Hawkingovej dizertačnej práce Vlastnosti rozširujúcich sa vesmírov, ktorú obhájil na Cambridgeskej univerzite.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 949
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 215
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 494
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 065
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 893
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 426