CAMBRIDGE, BRATISLAVA. Vybudovanie nových princípov a pravidiel etikety je nutnosťou, ak sa majú okuliare Google Glass stať súčasťou každodenného života. Na nepripravenosť spoločnosti upozorňuje sám Eric Schmidt z Google, ktorý v posledných mesiacoch novinku testoval.
„Bez pochýb existujú miesta, kam okuliare Google Glass nepatria,“ povedal na štvrtkovej prednáške, ktorá sa uskutočnila na Harvardovej univerzite. „Prihovárať sa nahlas okuliarom pri ich hlasovom ovládaní je prinajmenšom divné.“
Je to ako keď vidíte po ulici prechádzať človeka, ktorý nerušene a nahlas telefonuje cez neviditeľné handsfree. Vyzerá ako blázon, aj keď sa tak možno necíti.
Okuliare smerujú tento rok do rúk vývojárov, ktorí pre ne pripravia širokú škálu aplikácií. Google má preto čas, aby pripravil prísne pravidlá, ktoré vymedzia funkčnosť aplikácií. K širšej verejnosti by sa nemali dostať skôr ako o rok.
Firma si je vedomá toho, že prísna kontrola bude kľúčová. Verejnosť sa bude pozerať na novinku príliš kriticky, každý prešľap by mohol vyvolať nedôveru.
„Vždy je možné prísne pravidlá časom uvoľniť," uvažuje Schmidt. Repozitár s aplikáciami bude preto podstatne uzavretejší ako ten, ktorý firma prevádzkuje pre smartfóny a tablety s Androidom.
Je iba otázkou času, ako sa okuliare etablujú na trhu. Zatiaľ je zrejmé, že ostatné firmy, ktoré už avizovali svoj vývoj, sú v pozícii, kedy vyčkávajú na reakcie trhu. Ide o zariadenie jednoduché, nenáročné na výrobu, komponenty potrebné na zostavenie totiž vyrába mnoho výrobcov.
Dôležitý je však prístup a funkčnosť, ktorá závisí v podstatnej miere na softvéri. Každý chybný krok ktoréhokoľvek z výrobcov môže spotrebiteľov odvrátiť od novinky nadobro.
Informovala o tom agentúra Reuters.