NEW YORK, BRATISLAVA. Do nového segmentu počítačov nosených na tele sa púšťa aj Microsoft. Podľa viacerých zdrojov začal vyvíjať aktivity, ktoré súvisia s návrhom inteligentných náramkových hodiniek s dotykovým displejom.
Informácie pochádzajú z dodávateľských kruhov z Ázie, ktoré informovali o neformálnom stretnutí s Microsoftom i o dodávke dotykových displejov s 1,5-palcovou uhlopriečkou.
Podobné správy podložené patentovými prihláškami sa pred časom objavili v spojitosti s firmami Apple, Samsung a Google.
Druhý pokus
Microsoft v tomto segmente nie je nováčikom. Na domácej pôde v USA v roku 2004 predával hodinky s názvom SPOT, ktoré na displeji zobrazovali aktuálne informácie zo športu, spravodajstva či o počasí.
Využívali pri tom jednosmerný komunikačný kanál v FM pásme, cez ktorý bol obsah dodávaný. Odvtedy však už doba výrazne pokročila a internet je dostupný aj pre tie najkompaktnejšie zariadenia.
So senzormi pre smartfóny, multimediálnymi prehrávačmi či malými fitness počítačmi sledujúcimi ľudské aktivity už niekoľko rokov experimentujú viaceré firmy.
Na trhu tak sú hodinky synchronizované so smartfónmi, objavujú sa však aj prvé zariadenia, ktoré z krku používateľov snímajú ich každodenné aktivity do akéhosi fotodenníka.
Pravdou však je, že zo žiadneho z týchto produktov nevznikol silný fenomén, ktorý by sa intenzívne vryl do každodenného života. Príležitosť čaká na prvú firmu, ktorá príde na trh s takým produktom, ktorý bude presvedčivý aby si ho spotrebitelia obľúbili.
Alebo len bublina?
Prieskumná agentúra Gartner vidí v tomto trhovom segmente silný potenciál. V priebehu troch rokov by sa mal trh počítačov nosených na tele nafúknuť na objem vo výške 10 miliárd dolárov.
Je preto zrejmé, že prví inovátori udajú smer a ostatní sa iba pridajú k davu. Podobne, ako to vidno vo svete tabletov.
Či však hodinková bublina nespľasne tak, ako sme mali možnosť sledovať ju pri netbookoch, nie je zatiaľ jasné.
Ak s novými zariadeniami nepríde na trh aj nová používateľská skúsenosť či funkcie, ktoré zavážia, budúcnosť produktov je na vážkach.
Informoval o tom Wall Street Journal.