SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Microsoft sa s Ericssonom dohodol na predaji svojej televíznej platformy pre telekomunikačných operátorov. Mediaroom spolu s vývojárskym centrom prevezme pod svoj patronát švédsky Ericsson.
Výška transakcie a budúce zámery Ericssonu nie sú známe. Mediaroom využívajú operátori, aby dodali televízne vysielanie do 11 miliónov domácností. Systém využíva americká AT&T, ale aj Telefónica a Deutsche Telekom. U nás ho prevádzkuje Telekom ako platformu pre šírenie Magia.
Telekom: Systém nezmeníme
Mediaroom dokáže viac ako dodávať živé vysielanie a videá do domácnosti vybavené set-top boxom. Súčasťou ekosystému je aj softvérové vybavenie pre počítače, tablety a smartfóny, na ktorých možno sledovať vysielanie s rovnakým pohodlím ako na televíznej obrazovke.
Telekom sa pre predaj Mediaroomu nechystá meniť platformu, na ktorej beží digitálna káblovka Magio. "Našich zákazníkov sa táto transakcia nedotkne," povedal hovorca operátora Tomáš Palovský. Pri pohľade na niekoľko rokov dopredu povedal, že všetko závisí od stratégie Ericssonu.
Systém od Microsoftu si Telekom chváli. "Ide o vyladenú a fungujúcu platformu, ktorá nám navyše umožňuje vývoj vlastných aplikácii a vylepšovanie funkcionality digitálnej televízie," zhodnotil Palovský systém Mediaroom.
Chcú systém, čo šíri vysielanie v UltraHD
Ericsson sa v posledných rokoch venuje aktívne vývoju infraštruktúr pre šírenie videa. Spolupracuje napríklad s Kórejským telekomom na budovaní platformy pre distribúciu vysielania vo vysokom 4K rozlíšení.
Využíva pri tom kompresiu, ktorá znižuje o 50 percent nároky na dátovú priepustnosť v porovnaní so šandardným kodekom H.264/MPEG-4 AVC .
Je preto možné že firma zakúpenú platformu využije ako doplnok k svojmu hardvérovému portfóliu a zaslúži sa tak o rozmach stagnujúceho Mediaroomu.
Odhaduje sa, že celosvetovo bolo koncom roka 2012 takmer 85 miliónov domácností, ktoré sledovali televíziu cez IPTV a v tomto roku ich pribudne približne tretina.
Informoval o tom magazín PC World.
Autor: ava