Hackeri okradli inzerentov o milióny

Počítače pod kontrolou útočníkov simulovali kliknutia na internetovú reklamu. Firmy prišli mesačne o 6 miliónov dolárov.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

LONDÝN, BRATISLAVA. Britská analytická spoločnosť Spider.io pri vyhodnocovaní návštev webov odhalila netradičný botnet. Ten využíval viac ako 120-tisíc počítačov na to, aby fiktívne klikal na inzerciu umiestnenú na 200 serveroch.

Neznámi útočníci týmto vytvárali falošný dojem o účinnosti internetovej reklamy a vyčerpaním predplatených objektov motivovali firmy k tomu, aby navýšili objem svojich objednávok. Tržby z reklamy sa delia medzi prevádzkovateľov systémov a servery, ktoré reklamu zobrazujú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Kto za týmto botnetom stojí a profituje, zatiaľ nie je známe. Analytická firma však jeho existenciu odhalila pre nezvyčajnú chybu. Tá súvisí s preťažením systému a poruchou, ktorá žiada pridelenie nových identifikátorov používateľa internetu. Keďže v záznamoch sa hromadili informácie o takýchto požiadavkách, analytici sa začali bližšie zaoberať skúmaním záznamov.

Falošné kliknutia neodhalili ani prevádzkovatelia reklamných systémov, ani inzerujúce firmy. Navonok vyzeralo byť všetko v poriadku. Je zrejmé že motiváciou útočníkov bolo získať peniaze za zobrazenú reklamu. Kto iný by sa zaoberal vyťažovaním dvoch stoviek serverov práve týmto spôsobom?

Odhaduje sa, že botnet zaistil mesačne fiktívne kliknutie viac ako na 9 miliárd reklám, ktoré inzerentov stáli 6 miliónov dolárov. Používateľov s napadnutými počítačmi to stálo iba časť ich konektivity a výkonu počítača. Väčšina z nich bola z USA.

Inzertné systémy sú inteligentné a zväčša rozoznajú jednoduché emulátory od živého človeka. Botnet preto využíval prepracovanú techniku, ktorá simuluje pohyb kurzora tak, akoby s ním skutočne pracoval človek.

Analytici odporúčajú každému kto má podozrenie na pomalú odozvu počítača, aby prekontroloval svoj systém niektorým z antivírusových softvérov.

Informovala o tom britská BBC.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 513
  2. Vizuálny smog je problém 7 450
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 941
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 042
  5. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 836
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 750
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 504
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 072
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 965
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 735