Praha 24. septembra (TASR) - Prvý pracovný deň po prečíslovaní celej českej telefónnej siete zahltili ľudia informačné linky Českého Telecomu i jeho internetové stránky.
Na internetové stránky sa v pondelok dopoludnia nebolo možné pripojiť. Telecom zaznamenal okolo 500 prístupov za sekundu, čo je podľa hovorcu spoločnosti Vladana Crhu päťnásobok kapacity stránok. "Na linku 1180 sa každú hodinu dovolá 25 tisíc ľudí, čakací čas na spojenie s operátorom sa tak predĺžil i na tri až štyri minúty oproti bežným niekoľkým sekundám," uviedol V. Crha. Volanie na infolinku je drahšie ako obyčajný hovor: oproti 1,40 Kč za minútu pri miestnom hovore stojí volanie na informácie 5,50 Kč. Telecom pre očakávaný nápor zvýšil dvojnásobne kapacitu telefonického informačného centra, otázky tak vybavuje 360 operátorov. V nedeľu na infolinku volalo 216 tisíc záujemcov o novú podobu telefónnych čísel, teda zhruba 10-násobok priemeru na tento deň.
Telecom cez víkend zmenil čísla všetkých svojich 3,76 milióna staníc. Tie sú teraz 9-miestne a neobsahujú nulu na začiatku. Tú museli eliminovať i mobilní operátori.
Informoval o tom český denník Mladá fronta Dnes.