SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Google hľadá spôsob ako zefektívniť vyhľadávanie a triedenie obsahu vytvoreného používateľmi služby. Pomôcť by mu mohli návestia, ktoré sú symbolom mikroblogovacej služby Twitter.
Jednoslovné návestia identifikované symbolom # sú pre používateľov Twittera známe ako „hashtagy“. Ide o kľúčové slová, prostredníctvom ktorých možno z veľkého množstva správ prechádzajúcich sieťou vytvoriť prehľady súvisiace s konkrétnou témou.
O triedenie správ sa tak nemusia starať prevádzkovatelia služby. Urobia to za nich používatelia. Využiť rovnaký prvok vo svojej službe uvažuje podľa agentúry Reuters i Facebook. Tá sa odvoláva na dobre informované zdroje Wall Street Journalu.
Facebook sa k tomuto dohadu zatiaľ nevyjadril. To, že mu funkcia vyhľadávania dlhodobo robí starosti nie je tajomstvom. Iba pred nedávnom spustil prevádzku funkcie Graph Search, ktorá umožňuje z používateľského obsahu dolovať informácie podľa netradičných kritérií bez toho, aby zdroje informácií museli byť v priateľskom vzťahu s používateľom.
Ak sa však chcete dozvedieť čokoľvek podstatné o snehovej kalamite v podhorskom regióne, ste bezradní. Práve hashtagy by mohli v tejto situácii pomôcť.
Ak by sa Facebook uchýlil k značkovaniu správ zo strany používateľov, mohlo by to pomôcť zefektívneniu vyhľadávania a tvorby prehľadov.
Informovala o tom agentúra Reuters.