Praha/Brno 23. septembra (TASR) - Hoci prečíslovanie takmer štyroch miliónov užívateľov pevných liniek a asi ôsmich miliónov mobilných telefónov prebehlo cez víkend bez problémov, zmätok s novými telefónnymi číslami nastal až dnes.
Informačné linky, ktoré operátori zriadili kvôli zmenám liniek, sú celý deň preťažené. Služby boli síce posilnené, ale na zistenie nového čísla sa čaká viac minút.
Internetové stránky Českého Telecomu záujemcami o informácie o nových číslach zahltili. Podľa hovorcu Vladana Crhu eviduje Telecom asi 500 prístupov za sekundu, čo je päťnásobok kapacity stránok.
Ľudia môžu získať podľa neho informácie o nových číslach aj stiahnutím bezplatného softvéru na iných serveroch Telecomu www.quick.cz a www.iol.cz.
Naplno podľa neho pracujú aj infolinky 1180 a 14111. Tie sú však väčšinou ustavične obsadené. Používanie infoliniek stojí účastníka pomerne veľa. Za minútu hovoru totiž zákazník zaplatí od 5,20 do 5,50 českých korún a rovnakú tarifu si firma účtuje aj keď sa zákazník v rámci hovoru nechá na nové číslo hneď spojiť.
Nové čísla si môžu podľa Českého Telecomu zistiť ľudia aj v Zlatých stránkach. To však neplatí o zákazníkoch v Brne a v Juhomoravskom kraji. Distribúcia telefónnych zoznamov pre Brno a Juhomoravský kraj, ktorý je druhým najväčším v ČR v počte telefónnych staníc, sa začala až dnes.
Dôvodom tohto oneskorenia boli záplavy. Podľa viceprezidenta firmy Mediatel Reného Pekárka, ktorá má na starosti tlač a distribúciu Zlatých stránok, firma sídli v pražskej štvrti Karlín. Pri augustových povodniach prišla okrem iného aj o technické zariadenia. Škody na objekte a zariadení dosiahli dovedna 32 miliónov českých korún.
"Práce na brnianskych a juhomoravských zlatých stránkach sme museli prerušiť. Náhradná tlač tak bola zabezpečená v poľskom Krakove," uviedol dnes na tlačovej konferencii v Brne Pekárek.
(spravodajkyňa TASR Dana Meissnerová) mak dem